آفتاب

اگر رییس‌جمهور یا نماینده بودیم.../گرانی صدای همه را درآورد /آرزی داشتن حقوق‌ بالا و ماشین‌ لوکس

اگر رییس‌جمهور یا نماینده بودیم.../گرانی صدای همه را درآورد /آرزی داشتن حقوق‌ بالا و ماشین‌ لوکس

صندوق شیشه‌ای غرفه خبرگزاری خبرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات دو سوال از مردم پرسیده بود؛ اگر «نماینده مجلس بودم...»و «اگر رییس‌جمهور...» سوالاتی که با پاسخ‌های بیشتر اقتصادی آنها روبرو شده بود.

به گزارش خبرآنلاین، نمایشگاه مطبوعات امسال نیز به سنت هر ساله بعد از پایان یک هفته پرکار، به کار خود پایان داد. همچون سال‌های گذشته چهره ها و شخصیت های گوناگون سیاسی همچون رییس جمهور و نمایندگان مجلس میهمان امسال نمایشگاه بودند. میهمانانی که با حضور در غرفه های مختلف نمایشگاه پیرامون موضوعات گوناگون به تبادل اطلاعات و مصاحبه با خبرنگاران پرداختند.

در میان این رفت و آمد و گفت و گوها در گوشه غرفه خبرگزاری خبرآنلاین صندوق کوچکی بود حاوی پاسخ های مردمی به دو سئوال. «اگر نماینده بودم... »و «اگر رییس جمهور بودم...»

پاسخهای بسیار مردم به این دو سئوال حاکی از نگاه آنها به مسائل گوناگون جامعه بود. برخی از مسائل اقتصادی انتقاد کرده و نوشته بودند اگر رییس جمهور بودم مشکلات اقتصادی از جمله گرانی و معضل مسکن را حل می کردم. بعضی دیگر تکیه بر مسائل آموزشی و مصائب آموزش پرورش داشتند و وعده حل آنها را داده بودند. افرادی هم از صداقت در گفتار نوشته بودند«همانند سال اول با صداقت و فعالیت بیشتر در جهت پیشرفت کشور تلاش می نمودم.»

از رفع حصر تا برخورد با فتنه‌گران از موضوعات دیگری بود که در پاسخ های مردمی به آنها اشاره شده بود. واگذاری امورات مختلف کشور به دست کارشناسان مربوطه نیز از جمله پاسخ‌های بسیاری بود که مردم به صندوق شیشه ای خبرآنلاین انداختند.

اشارات طنز و بعضا کنایه آمیز نیز در میان پاسخ ها یافت می شد. برجام و تشکر از رییس جمهور نیز از نقطه نظر مردم پنهان نمانده بود. حل مسائل اجتماعی نیز در میان پاسخها وجود داشت. اما آنچه که  بیش از همه در میان پاسخ به این دو سئوال به چشم می خورد حل مشکلات اقتصادی و گرانی بود که مخاطبان به آن اشاره کرده بودند. مثل فردی که نوشته بود«اگر رییس جمهور بودم حتما حتما به تمام اقشار جامعه به طور یکسان حقوق می دادم. اگر حقوق مردم یکی باشد تمام مشکلات مالی حل می شود.»

دیگری نوشت«سلام آقای روحانی گرانی و تورم و بیکاری را ریشه کن کنید»، یک نفر به حقوق بازنشستگان اشاره کرده و نوشت: «لطفا در خصوص حقوق بازنشستگان و نیروهای مسلح خصوصا ارتشی ها پیگیری لازم را مبذول بفرمایید من اگر نماینده می شدم مشکل مسکن مردم را حل می کردم.» [span]

فردی به حل مشکلات کم آبی و ازدواج توجه کرده بود: «اگر رییس جمهور می شدم مشکل آب را حل می کردم. مشکل ازدواج را حل می کردم، مشکلات جامعه را از ریشه درست می کردم و هیچوقت عوض نمی شدم تا بتوانم از تجربیاتم برای ملتم استفاده کنم.»  فردی هم نوشته بود: «اگر رییس جمهور بودم اجازه نمی دادم هیچ موسسه مالی بدون اجازه دولت سرمایه مردم را به باد دهد»

در میان اظهارات سیاسی فردی نوشته بود: «اگر رییس‌جمهور بودم خوبی‌های مسئولین را به ارث می‌بردم نه اشکالات آنها را...» دیگری نوشته بود: «به حصر پایان می دادم» پاسخ دهی به صدای سکوت مردم هم در پاسخ یک نفر بود: « اگر رییس جمهور می شدم صدای سکوت مردم بوده و به جوانان بیش از پیش اعتماد می کردم.»

دیگری نوشته: «در هر صورت برای حفظ و عزت و آرمان ها و دستاوردهای انقلاب می کوشیدم و خودم را وقف برجام نمی کردم» تشکر از رییس جمهور هم در میان اشاره فردی بود: «اولا باید از روحانی به خاطر مشی اعتدالی او تشکر کنم و بعد بگویم اگر رییس جمهور بودم راه دولت یازدهم را ادامه می دادم چرا که راه صحیح و عقلانی است.»

فردی دیگری هم نوشته بود:«زمان پیش رو را کوتاه می دیدم و به منافع کوتاه مدت و بلند مردم توجه می کردم. سعی می کردم فراجناحی باشم و از لمپنیزم دوری کنم.» یک نفر دیگر پاسخ جالبی داده و نوشته بود:«اگر رییس جمهور بودم تمام قوانین کشور و سیاست کشور را طبق کشور دانمارک و نروژ تبیین می کردم.»

در میان اشارات طنز نیز فردی گفته بود: «من دوست داشتم همسر رییس جمهور بودم تا خود رییس جمهور...» فردی دیگری گفته بود: «اگر نماینده بودم که خوب بود  همیشه سیر بودم و سوار بر ماشین  مدل بالا» یک فرد نوشته بود: «اختلاس بهترین راه است، اختلاس می کردم.» پاسخی که کنایه و طنز در آن مشهود بود.

اشارات دیگری نیز از جمله موضوعات محیط زیست و حل مشکلات آلودگی هوا هم در میان پاسخ های مردمی بود. فردی در این باره گفته بود: «مشکلات محیط زیست را حل کرده به وضع آلودگی هوا و ریزگردها رسیدگی می کردم.»

این ها البته تنها بخشی از پاسخ هایی بود که در برگه ها انداخته شده به صندوق شیشه ای خبرآنلاین به آنها اشاره شده بود. 

29219

کد N1549612

وبگردی