آفتاب
توسط محققان صورت گرفت؛

مشاهده سلول های بنیادی در زمان بازسازی بافت

مشاهده سلول های بنیادی در زمان بازسازی بافت

محققان دانشگاه ییل برای اولین بار توانسته اند سلول های بنیادی را زمانی که در حال بازسازی بافت در یک پستاندار آسیب دیده بود، مشاهده و دستکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سلول های بنیادی ایران، با استفاده از یک تکنیک تصویربرداری پیچیده، محققان نشان داده اند که موش های فاقد نوع خاصی از سلول قادر به رشد مجدد موهایشان نیستند.

با استفاده از این تکنیک آنها توانستند نشان دهند که چگونه سلول های بنیادی با سایر سلول ها برهمکنش می کنند و ترمیم را در اندام های مختلف از جمله ریه و قلب شروع می کنند.

محققان در دانشگاه ییل بر روی رفتار سلول های بنیادی در فولیکول های موی موش تمرکز کردند. در دسترس بودن فولیکول های مو به‌ آنها اجازه تصویربرداری غیر تهاجمی و لحظه ای از طریق یک تکنولوژی میکروسکوپی دو فوتونه اینتروال می دهد.

با استفاده از این تکنیک، برهمکنش بین سلول های بنیادی و اخلاف آنها مطالعه شد. برهمکنش این سلول ها با یکدیگر و محیط پیرامونشان تعیین می کند که آنها چگونه تقسیم شوند، کجا مهاجرت کنند و به چه سلول هایی تمایز یابند.

با استفاده از این تکنولوژی کشف کردند رشد مو در موش نمی تواند در غیاب بافت پیوندی به نام مزانشیمی اتفاق بیافتد. درک اینکه چگونه رفتار سلول های بنیادی بوسیله ریزمحیط شان تنظیم می شود، می تواند استفاده ما از سلول های بنیادی برای اهداف درمانی را افزایش دهد.

کد N1549101

وبگردی