آفتاب

با حضور وزیر جدید امیدوارم انتظارها به سرانجام برسد

با حضور وزیر جدید امیدوارم انتظارها به سرانجام برسد

مرتضی ابراهیم‌کاشی با اشاره به انتظارات اهالی تئاتر از صالحی‌امیری گفت: توقعات و انتظارات ما همچنان باقی است و بیان آن‌ها تکرار مکررات است اما من امیدوارم این انتظارها به سرانجام برسد و اهالی هنر دیگر در انتظار چیزی نباشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرتضی ابراهیم کاشی (کارگردان تئاتر) با حضور در  غرفه ایلنا در بیست و دومین  نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها؛ با اشاره به نمایش "سه خواهر" اظهار کرد: نگارش متن این نمایش براساس نمایشنامه آنتوان چخوف نمایشنامه‌نویس بزرگ روس از اواخر سال 92 شروع شده است.

او ادامه داد: متن این نمایشنامه را به مرور در کارگاه که تکیه آن بیشتر بر آموزش فیزیکال کامل کردم. از همین رو این نمایش به نوعی تکیه بر نمایش فیزیکال دارد و تاحدودی از فضای رئالیستی متون چخوف بدور است.

این کارگردان با بیان اینکه به چخوف بسیار علاقمند است؛ گفت: معتقدم بیشتر افرادی که در تئاتر کار می‌کنند به آثار این نمایشنامه‌نویس علاقه‌مند هستند و اجرای آثار بزرگانی مانند چخوف یا شکسپیر امکانی است برای مخاطب تا با رویکرد تازه‌ای از این متون در قالب اجراهای متفاوت آشنا شود.

ابراهیم‌کاشی با تاکید براینکه اجرای همه ابعاد آثاری مانند سه خواهر  در یک نمایش امکان‌پذیر نیست، گفت: این متن ابعاد مختلفی دارد و این امکان را ایجاد می‌کند تا هر کارگردانی با رویکرد تازه‌ای به این آثار بپردازد و مخاطب هر بار بعد تازه‌ای از این نمایش‌نامه‌ را می‌بینند..

او ادامه داد: متنی که قرار است ما در این نمایش اجرا کنیم از فضای رئالیستی نمایش اصلی بسیار فاصله دارد و اگر کسی متن اصلی این نمایش را خوانده باشد قطعا با تماشای این تئاتر متوجه این تغییرات خواهد شد چراکه در متن اصلی کاراکترها مدام در حال حرف زدن هستند درحالیکه در این نمایش کمتر از کلام استفاده شده و بیشتر بر حرکات فیزیکال بدن تاکید دارد.

کارگردان نمایش سه خواهر در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به انتظارات اهالی تئاتر از آقای صالحی‌امیری گفت: توقعات و انتظارات ما همچنان باقی است و بیان آن‌ها تکرار مکررات است اما من امیدوارم این انتظارات به سرانجام برسد و اهالی هنر دیگر در انتظار چیزی نباشند و دیگر ما مجبور نباشیم از ابتدا خواسته‌هایمان را مطرح کنیم تا دوباره بررسی شود و این چرخه تکرار شود اما به نتیجه‌ای نرسد.

کد N1548877

وبگردی