آفتاب
از گوشه و کنار

افتتاح فاز اول طرح فوری آب‌رسانی به ناحیه مهرگان قزوین

افتتاح فاز اول طرح فوری آب‌رسانی به ناحیه مهرگان قزوین

با حضور استاندار قزوین، مخزن 10هزار مترمکعبی آب شرب ناحیه شهری مهرگان و همچنین 3حلقه چاه آب و ایستگاه پمپاژ آب این شهرک با ظرفیت 230 لیتر ...

دنیای اقتصاد – قزوین – مهرداد نوری:با حضور استاندار قزوین، مخزن 10هزار مترمکعبی آب شرب ناحیه شهری مهرگان و همچنین 3حلقه چاه آب و ایستگاه پمپاژ آب این شهرک با ظرفیت 230 لیتر برثانیه با اعتبار 10میلیارد تومان در مدت 24 ماه، به بهره‌برداری رسید. فریدون همتی در مراسم افتتاح این طرح به اعتبار تخصیص یافته در سفر دولت به استان از سوی رئیس جمهوری برای آب و توسعه شهری مهرگان اشاره کرد و گفت: در سفر هیات دولت به استان برای آب شهری مهرگان اعتبار مناسبی اختصاص یافت تا شبکه مطمئن آب شرب برای این ناحیه شهری ایجاد شود.

 

احمد هجرانفر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین نیز گفت: در سال 94 آب شرب شهر محمدیه و ناحیه شهری مهرگان از 8 حلقه چاه و آب مازاد شریفیه و بیدستان برای جمعیت بالغ بر 100 هزار نفر و کارکرد چاه‌ها به‌صورت 24 ساعته تامین می‌شد و حدود 7 هزار مترمکعب در روزکمبود آب وجود داشت که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حمایت‌های فرماندار شهرستان البرز، 3 حلقه چاه به‌صورت فوری حفر، تجهیز و وارد مدار شد.وی افزود: ایستگاه پمپاژ برای افق طرح تکمیل شده، مخزن ذخیره برای 50 هزار نفر احداث شده و مخزن دوم باید در همین منطقه احداث شود. 5 حلقه چاه نیز باید به مدار اضافه شود که برای جمعیت 100 هزار نفری مشکل کمبود آب مرتفع شود و برای تامین آب شرب سال 96 هم امسال خطوط انتقال و لوله‌هایش خریداری شده و مسیریابی شده، لوله‌گذاری انجام گرفته و همزمان پیگیر حفر 3 حلقه چاه نیز هستیم.

کد N1548777

وبگردی