آفتاب

قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین رقم در ۵ ماه گذشته رسید

قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین رقم در ۵ ماه گذشته رسید

به راه افتادن موج فروش در بازار طلا و افزایش بازدهی اوراق قرضه موجب شد تا قیمت طلا به پایین ترین رقم ۵ ماه گذشته برسد.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، به راه افتادن موج فروش در بازار طلا و افزایش بازدهی اوراق قرضه موجب شد تا قیمت طلا دیروز 3 درصد کاهش یابد و به پایین ترین رقم 5 ماه گذشته برسد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا دیروز با 3 درصد کاهش به 1222 دلار و 38 سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد تا رقم 1219 دلار و 40 سنت پایین آمد که پایین ترین رقم از 3 ژوئن تاکنون بود. با وجود پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا و رشد تقریبا 5 درصدی قیمت طلا در روز چهارشنبه، به راه افتادن موج فروش در بازار طلا فلز زرد را در مسیر ثبت ضعیف ترین عملکرد هفتگی از ژوئن 2013 قرار داد.

قیمت طلای آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 3.3 درصد افت به 1224 دلار و 30 سنت رسید.

قیمت نقره نیز دیروز 6.5 درصد کاهش یافت و به 17.34 سنت رسید. قیمت پلاتین نیز 3.4 درصد افت داشت و به 939.24 دلار رسید.

یک تاجر اروپای گفت: «موج گسترده ای از فروش در بازارهای کالا به راه افتاده است. قیمت مس و نیکل آسیب دیده و این کاهش قیمت به بازار فلزات گرانبها هم سرایت کرده است.»

اوله هانسن، تحلیلگر بازار طلا گفت:«پس از پیروزی ترامپ در اوایل این هفته، ما شاهد ارزیابی مجدد انواع مختلف دارایی ها هستیم. ترکیبی از افزایش بازدهی اوراق قرضه و تقویت دلار در حال آسیب زدن به احساس حاکم بر بازار طلاست.»

بازار همچنین انتظار دارد فدرال رزرو آمریکا با سرعت بیشتری نرخ بهره را افزایش دهد. قیمت طلا به شدت نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است زیرا چنین افزایشی موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا می شود.

استنلی فیشر، معاون رئیس فدرال رزرو گفته چشم انداز رشد اقتصاد آمریکا به اندازه کافی قوی هست که فدرال رزرو به صورت تدریجی اقدام به افزایش نرخ بهره کند.

 

کد N1548389

وبگردی