آفتاب
آغاز اجرای نمایش «سه خواهر»

اثری که ۲ سال تمرین شد/ ارائه الگو در مرکز تئاتر مولوی

اثری که ۲ سال تمرین شد/ ارائه الگو در مرکز تئاتر مولوی

نمایش «سه خواهر» به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی از روز جمعه ۲۱ آبان‌ماه اجرای عمومی خود را در مرکز تئاتر مولوی آغاز کرد؛ نمایشی که تمرین آن ۲ سال به طول انجامیده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحیه نمایش «سه خواهر» با حضور هنرمندانی چون پانته‌آ پناهی‌ها، مسعود دلخواه، حمیدرضا صدر، سهیلا گلستانی و زهرا سعیدی در مرکز تئاتر مولوی برگزار شد. در این مراسم امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی با ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت این مرکز، اظهار کرد: متأسفانه در تئاتر امروز معیارها و حاشیه‌هایی توسط گروه‌ها مدنظر قرار می‌گیرد که با ساحت تئاتر مغایرت دارند. ما در مرکز تئاتر مولوی سعی می‌کنیم که با آثاری که به اجرا می‌رسانیم، به دور از معیارها و حواشی مدنظر، الگویی را در این زمینه ارائه دهیم که در آن کیفیت آثار مدنظر باشد.

وی ادامه داد: ویژگی نمایش «سه خواهر» ممارست گروه در تولید آن است. این نمایش بیش از ۲ سال توسط گروه تمرین شده است.

در ادامه پانته‌آ پناهی‌ها که به عنوان مهمان ویژه مراسم افتتاحیه نمایش «سه خواهر» در مرکز تئاتر مولوی حضور داشت، یادآور شد: مرتضی اسماعیل کاشی که کارگردانی این اثر را بر عهده دارد، بهترین پارتنر در تئاتر ایران است. من از او بسیار آموختم.

وی تأکید کرد: تئاتر مقوله ساده‌ای نیست و نباید با آن ساده‌لوحانه برخورد کرد.

سپس مسعود دلخواه نیز به ارائه سخنانی درباره تلاش گروه اجرای نمایش «سه خواهر» پرداخت.

در پایان این مراسم نیز، بعد از سخنانی کوتاه توسط مرتضی اسماعیل کاشی کارگردان نمایش «سه خواهر»، شال مرکز تئاتر مولوی توسط پانته‌آ پناهی‌ها به اسماعیل کاشی اهدا شد و نمایش «سه خواهر» اجرای عمومی خود را آغاز کرد.

فاطمه احمدی، سعید اویسی، سیما تاجیک، سمیرا خلیلی، افسون دلخواه، آرن زرکریان، الناز سلیمانی، مونا شریفی، سامیا صفائی، ساناز طاری و سمیرا طلوعی بازیگران نمایش «سه خواهر» هستند که تهیه‌کنندگی آن بر عهده نورالدین حیدری‌ماهر و مهرداد بهاالدینی است.

این نمایش ساعت ۲۰:۳۰ به صحنه می‌رود.

کد N1547991

وبگردی