آفتاب
در نشست مسئولیت اجتماعی در حوزه آب مطرح شد:

کردوانی: خوب گوش می کنیم اما کسی کاری انجام نمی دهد

کردوانی: خوب گوش می کنیم اما کسی کاری انجام نمی دهد

تهران – ایرنا – نشست تخصصی مطبوعاتی 'مسئولیت اجتماعی در حوزه آب' عصر جمعه همزمان با آخرین روز از بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، تالار گفت و گو شماره یک بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها روز جمعه در آخرین روز از برگزاری خود شاهد برگزاری یک نشست تخصصی با موضوع'مسئولیت اجتماعی در حوزه آب' بود، نشستی با حضور پروفسور کردوانی جغرافیدان و پدر کویرشناسی کشور، مهندس مهدی موذن رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران و دکتر ژما جواهری پور مشاور آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست بود.
در این نشست که قرار بود در خصوص مسئله آب بعنوان بزرگترین و مهمترین چالش کلان شهرها که تمامی مردم و مسئولین نیز به آن پی برده اند بحث و گفت و گو شود، پروفسور کردوانی بعنوان نخستین سخنران در همان ابتدای کار آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت: بنده تمام این مسائل را حدود 33 سال پیش هشدارگونه اعلام کرده ام و همه نیز به خوبی گوش می کنند اما متاسفانه کسی کاری انجام نمی دهد.
وی با تاکید بر اینکه، حفر چاه، غارت آب، پیشروی آب شور و نشست زمین را سالهاست به مسئولان گوشزد کرده است، به برخی طرح های غیرکارشناسی که قرار بوده در طول سال های گذشته در دولت های مختلف انجام شود اشاره کرد و از شکافتن کوه های البرز برای انتقال رطوبت شمال به تهران، طرح جنگل کاری بیابان ها و طرح کانال کشتی رو از دریای مازندران به خلیج فارس بعنوان برخی از این طرح های تخیلی نام برد و گفت: مسئولان را با نامه نگاری و پیگیری از اجرای این طرح ها برحذر داشته است.
پدر کویرشناسی و چهره ماندگار کشورمان در عین حال گفت: البته از آب دریای مازندران می توان در کشاورزی آنهم تنها در بخشی از استان مازندران و گلستان استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه اصرار بر توسعه کشاورزی و صنعتی وضعیت آبی ایران را با بحران مواجه کرده است گفت: شهر رفسنجان با کاشت پسته و شهر جهرم با نیز با آبیاری قطره ای نابود شده است، ضمن اینکه بعنوان مثال در شهر جهرم برای زدن چاه 600 متر زمین را حفر کرده اند و این منابع زیرزمینی آنجا را خشک کرده است و این میزان در رفسنجان نیز ٤٥٠ متر است.
پروفسور کردوانی با اشاره به اینکه وضعیت آب در کشور بسیار ناگوار است گفت: این به دلیل آن است که تنها بر روی توسعه کشاورزی و صنعت بصورت غیرکارشناسانه تاکید داشته ایم.
ادامه دارد.....
خبرنگار : یوسف درویشی ** انتشاردهنده: گلشن
کد N1547459

وبگردی