آفتاب
در قالب یک دوره آموزشی؛

تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی آموزش داده می شوند

تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی آموزش داده می شوند

چهاردهمین دوره آموزشی تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی، در مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار می شود.

دکتر کسری اصفهانی، مجری چهاردهمین دوره آموزشی تکنیک های آزمایشگاه ژنتیک مولکولی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: در دوره های کوتاه مدت آموزشی که برای دانشجویان علاقمند به انجام پروژه های ژنتیک مولکولی و بیوتکنولوژی برنامه ریزی شده است، تکنیک های معمول آزمایشگاهی به صورت عملی و نظری آموزش داده می شوند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری با اشاره به تکنیک های آزمایشگاهی اظهار کرد: PCR، طراحی پرایمر، استخراج RNA و DNA، هضم آنزیمی، انتقال ژن، کشت باکتری، بیان و استخراج پروتئین، الکتروفورز ژل آگارز و SDS-PAGE  از جمله مواردی هستند که در این دوره آموزش داده می شوند.

اصفهانی خاطر نشان کرد: در انتهای دوره آموزشی، به شرکت کنندگانی که با موفقیت دوره را به پایان برسانند، گواهینامه معتبر پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری به زبان انگلیسی اعطا می شود.

عضو هیات مدیره انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران گفت: این کارگاه آموزشی با عنوان «از ژن تا پروتئین» از  ۱۴ تا ۱۷ آذر ۹۵ در پژوهشگاه ژنتیک برگزار می شود.

کد N1547146

وبگردی