آفتاب

کم تحرکی در 80 درصد از جمعیت ایران

کم تحرکی در 80 درصد از جمعیت ایران

ساری - ایرنا - مدیرکل دفتر توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت که در حال حاضر طبق تحقیقات این وزارتخانه تنها حدود 21 درصد از جمعیت کشور ورزش می کنند و بقیه دچار کم تحرکی هستند .

محمد اسد عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود : وزارت ورزش و جوانان با همکاری فدراسیون ها و 13 نهاد ، افزایش سالانه پنج درصدی جمعیت کشور به سمت ورزش را برنامه ریزی کرده است.
وی دلیل کم تحرکی و نپرداختن به ورزش را در جامعه ایرانی ناشی از نبود انگیزه در مردم برای پرداختن به ورزش اعلام کرد.
اسد گفت : ما از نظر دسترسی به امکانات و تجهیزات ورزشی در کشور مشکلی نداریم و امروزه این امکانات حتی در پارک ها و پارک محلات قابل دسترسی است، ولی انگیزه ورزشی در مردم وجود ندارد.
وی افزود : باید با کمک رسانه ها و نهادهای تاثیر گذار در جامعه به خصوص نهادهای فرهنگی ، اطلاع رسانی بیشتری در مورد مزایای پرداختن به ورزش در بین مردم صورت گیرد.
مدیرکل دفتر توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت : در سال های اخیر با کمک رسانه ها به خصوص رسانه ملی به امر ورزش همگانی به خصوص پیاده روی خانوادگی پرداخته شد، ولی همچنان باید این برنامه ها ادامه یابد.
اسد برگزاری جشنواره همگانی استعدادیابی ورزشی در استان ها و ورزش کارکنان دولت را از برنامه های اجرایی وزارت ورزش و جوانان برای ایجاد انگیزه ورزشی در جامعه برشمرد.
به گفته وی ، جشنواره همگانی استعداد یابی ورزشی در استان ها آذر ماه سال جاری اجرایی می شود و برای هر استان نیز بنا بر استعدادهای موجود ورزشی رشته ها انتخاب می شوند.
** اختصاص 10 درصد اعتبار فدراسیون ها به ورزش همگانی
مدیرکل توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت که برای توسعه ورزش های همگانی در دولت تدبیر و امید 10 درصد اعتبار ویژه این بخش در اختیار 51 فدراسیون فعال در کشور قرار داده شد.
اسد افزود : این فدراسیون ها موظف شدند تا این اعتبار را صرفا در بخش توسعه ورزش های همگانی هزینه کنند و به نظر می رسد می تواند باعث سوق دادن جمعیت کشور به ورزش شود.
به گفته وی ، همچنین 13 فدراسیون خاص که در حوزه ورزش های همگانی فعالیت دارند نیز برای پرداختن بیشتر به ورزش های همگانی مجاب شدند.
** افزایش 50 درصد بودجه ورزش های همگانی دردولت تدبیر وامید
مدیرکل توسعه ورزش های همگانی وزارت ورزش و جوانان همچنین گفت که در دولت تدبیر و امید به خصوص از سال گذشته 50 درصد به اعتبار ورزش های همگانی افزوده شد و این نشان از توجه دولت به سلامت مردم است.
اسد افزود : انتظار ما از وزارت آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، آموزش عالی، سازمان بسیج و سایر دستگاهها و وزارتخانه هایی که ارتباط بیشتری با مردم دارند ، این است که به ورزش های همگانی در حوزه مسئولیتی خود توجه بیشتری داشته باشند.
وی ادامه داد : پرداختن به ورزش های همگانی از سوی مردم باعث سلامت جامعه و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در جامعه می شود و باید با ایجاد انگیزه در بین مردم روحیه ورزشکاری را در بین این قشر افزایش دهیم.
براساس آمار در مازندران 170 هزار نفر به صورت حرفه ای ورزش می کنند.
خبرنگار : حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : حسن فلاحتی
6982/1654
کد N1546902

وبگردی