آفتاب
معاون ستاد دیه کشور:

آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیازمند ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

آزادی زندانیان جرائم غیر عمد نیازمند ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

بیرجند- معاون ستاد دیه کشور گفت: آزادی ۱۰ هزار و ۴۰۴ زندانی جرائم غیر عمد در کشور نیازمند ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید احسانی عصر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه بابیان اینکه فرهنگ سازی و آموزش از اولویت‌های کاری ستاد دیه است، اظهار کرد: طی سال گذشته هشت هزار و ۵۶۵ زندانی جرائم غیر عمد در سطح کشور آزاد شدند.

وی ادامه داد: میزان بدهی این افراد در مجموع هفت هزار میلیارد ریال بوده است که با کمک و همکاری خیرین و ممدکاران از بند رها شده‌اند.

معاون ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه ۳۸ درصد بدهی این افراد از سوی شکات گذشت شده است، افزود: در مجموع پنج درصد از زندانیان کل کشور را زندانیان جرائم غیر عمد تشکیل می‌دهند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۰ هزار و ۴۰۴ زندانی جرائم غیر عمد در کشور وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد ۱۳۶ زندانی زنان و ۱۰ هزار و ۲۴۱ زندانی مردان هستند.

احسانی افزود: مجموع بدهی این افراد بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با همت خیرین و گذشت شکات این افراد آزاد شوند.

وی با اشاره به بازدید مدیرعامل ستاد دیه کشور از شهرستان‌های فردوس و طبس، اظهار داشت: زمینه صلح و سازش برای ۷۰ زندانی جرائم غیر عمد در این شهرستان‌ها فراهم شد.

وجود ۱۴۲ زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در این نشست بابیان اینکه ۸۰ درصد مردم برخی از شهرستان‌ها تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، اظهار کرد: خانواده زندانیان جرائم غیر عمد نیازمند حمایت‌های بیشتری از سوی خیران هستند.

وی با اشاره به اینکه سرانه درآمد در استان خراسان جنوبی بسیار پایین است، افزود: متأسفانه از فرصت مرزی بودن منطقه به‌درستی استفاده‌نشده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه خشک‌سالی در وضعیت اقتصادی مردم استان تأثیرات بسیار سوئی گذاشته است، گفت: در راستای آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد باید توجه بیشتری به استان خراسان جنوبی شود.

علی هاشمی، سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی زندان‌های خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲۷ زندانی جرائم غیر عمد در استان آزادشده‌اند، اظهار داشت: بیش از ۵۴ میلیارد و ۱۱۰ میلیون ریال برای آزادی این زندانیان اعتبار هزینه شده است.

وی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۵ زندانی جرائم غیر عمد در استان آزادشده‌اند، گفت: مجموع بدهی این افراد بیش از ۳۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون و ۶۴۳ هزار ریال بوده است.

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی زندان‌های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴۲ زندانی جرائم غیر عمد در استان وجود دارد، تصریح کرد: برای آزادسازی این زندانیان بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

کد N1546833

وبگردی