آفتاب

نگرانی چهره نزدیک به پایداری‌ها از نقش اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها/کنایه به هاشمی رفسنجانی

نگرانی چهره نزدیک به پایداری‌ها از نقش اصلاح‌طلبان در انتخابات شوراها/کنایه به هاشمی رفسنجانی

فرماندار تهران در دولت احمدی‌نژاد گفت: اصولگراها الان باید نگران سلامت انتخابات شوراها باشند چون مجری و ناظر انتخابات از یک تفکر سیاسی است،

حسین طلا ضمن بازدید از غرفه خبرگزاری خبرآنلاین در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها درباره میزان حساس بودن رقابت اصلاح‌طلبان و اصولگراها در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا با توجه به رأی نیاوردن 30 چهره اصولگرا در تهران و مجوز ورود نگرفتن چهره های اصلاح طلب به انتخابات مجلس، گفت: اصلاح طلبان با بیان این جمله که در انتخابات مجلس شورای اسلامی شخصیت های اصلاح طلب ردصلاحیت شدند فرار به جلو می کنند در حالیکه واقعا نیرویی نداشتند که در لیست امید قرار دهند.

وی افزود: مگر خانم مافی، کواکبیان، الیاس حضرتی، عارف، جلودارزاده و محجوب اصلاح طلب نبودند پس اینکه می گویند فراخوان گذاشتیم تا توانستیم لیست را ببنیدیم واقعیت ندارد. اخیرا خانم کولایی اعلام کرد لیست امید با رانت و پول بسته شد همین اتفاق افتاد که بعد طرف وقتی وارد مجلس شد سهم پدرش را از سفره انقلاب طلب کرد.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: معتقدم اصولگراها الان باید نگران سلامت انتخابات شوراها باشند چون مجری و ناظر از یک تفکر سیاسی است، اتفاقا سابقه یکسری کارها در انتخابات را در جریان اصلاحات سراغ داریم. چه زمانی 800 هزار رأی در تهران باطل شد؟ انتخابات مجلس ششم آقای عبدالله نوری وزیر کشور و مصطفی تاج زاده معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات او بود، هر چند می‌گویند شورای نگهبان با هدف آنکه آقای هاشمی را وارد مجلس کند این ابطال آرا را رقم زد یعنی اینکه گفتند صندوق ها و مخزن ها شیشه هایش کثیف بود و گربه داخلش رفته بود غلط بود؟ مثلا آقای هاشمی به مجلس می رفت چه اتفاقی می افتاد؟ چه کار می‌خواست انجام دهد؟ آقای هاشمی هم که آقاسی شد گذاشت رفت یعنی نفر سی‌ام شد و قبول نکرد وارد مجلس شود.

وی افزود: اصلاح طلبان هستند که سابقه عدم پذیرش نتیجه را دارند. اصلاح طلبان اگر ببینند می توانند یک کاری را انجام دهند و انتخابات را به هم بزنند این کار را می کنند وگرنه به خیابان می ریزند. پس حالا اصولگراها باید نگران باشند یا خیر؟

این چهره سیاسی نزدیک به جبهه پایداری در پاسخ به این سئوال که شورای دوم تهران با نظارت مجلس ششم و اجرای دولت اصلاحات یکدست در اختیار اصولگراها قرار گرفت، این اتفاق را چه طور ارزیابی می کنید؟ ادامه داد: در انتخابات شوراهای دوم آنقدر اختلاف بین جریان اصلاحات بالا گرفت که شورای اول تهران منحل و معاون سیاسی وزیر کشور سرپرست شهرداری شد. یعنی اختلاف در میان اصلاح طلبان زیاد بود، آیا الان آن اختلاف ها وجود دارد؟ این مسائل است که نگرانی ها را زیاد می کند.

29214

کد N1546788

وبگردی