آفتاب
رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان یزد:

انتقال ۱۳ مصدوم حادثه اقلید به یزد/حال ۳ مجروح مساعد نیست

انتقال ۱۳ مصدوم حادثه اقلید به یزد/حال ۳ مجروح مساعد نیست

یزد ـ رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان یزد از انتقال ۱۳ مصدوم حادثه سقوط اتوبوس زائران یزدی در محور اقلید خبر داد و گفت: مصدومان تا ساعتی دیگر به یزد می‌رسند.

احمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این حادثه در مجموع ۲۶ کشته و ۲۱ زخمی داشت که ۱۳ مصدوم آن در حال انتقال به استان هستند و در بیمارستان‌های سطح شهر بستری خواهند شد.

وی عنوان کرد: این انتقال به منظور رفاه حال خانواده های مصدومان و کاهش تردد آنها در محورهای پرخطر یزد ـ یاسوج انجام می شود تا دوباره در این ترددها خدای ناکرده شاهد بروز حادثه ای دیگر نباشیم.

دهقان بیان کرد: با بازدیدی که به همراه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد از بیمارستان‌های اقلید،‌ آباده، یاسوج و شیراز داشتیم، درخواست عمومی مردم برای انتقال مصدومان مطرح شد و با همکاری خوب مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های یاسوج و دیگر شهرها، این انتقال در حال انجام است.

وی یادآور شد: ۱۶ مصدوم در بیمارستان یاسوج بستری بودند که ترتیب انتقال ۱۳ نفر از آنها داده شده و اکنون با یک اکیپ کامل پزشکی به وسیله اتوبوس آمبولانس در حال انتقال هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان یزد بیان کرد: سه مصدوم دیگر در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان شهید بهشتی یاسوج هستند که فعلا قابل انتقال نیستند اما در اسرع وقت با همکاری تیم پزشکی کار انتقال انجام می شود.

وی از بستری دو مصدوم در اقلید خبر داد و بیان کرد: این دو بیمار وضعیت بهتری نسبت به بقیه داشتند و پس انجام اقدامات لازم از بیمارستان مرخص شدند.

دهقان ادامه داد: یک مجروح نیز در بیمارستان شیراز بستری است که قابل انتقال نیست اما به محض اینکه تیم پزشکی شیراز اجازه دهد، انتقال انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: دو مصدومی که در بیمارستان آباده هستند، شرایط بدتری نسبت به همه مصدومان دارند و ضربه مغزی در آنها شدت بیشتری داشته که اکنون به دستگاه متصل هستند و امیدواریم هرچه سریع‌تر وضعیت عمومی آنها بهبود یابد.

دهقان خاطرنشان کرد: در مجموع یکی از بیماران بستری در یاسوج و دو بیمار بستری در آباده وضعیت مساعدی ندارند که امیدواریم با دعای مردم یزد هرچه سریعتر ضریب هوشیاری آنها افزایش پیدا کرده و بهبود یابند.

وی بیان کرد: وضعیت عمومی بیماران در حال انتقال به یزد و سه بیمار بستری در بیمارستان‌های شیراز و یاسوج خوب است و به محض فراهم آمدن شرایط منتقل خواهند شد.

کد N1546773

وبگردی