آفتاب
گزارش خبرنگار مهر از موکب احفاد مالک اشتر؛

اینجا حال و هوای قبیله نخعی دارد/ارائه خدمات پزشکی به زائران

اینجا حال و هوای قبیله نخعی دارد/ارائه خدمات پزشکی به زائران

ورامین- موکب احفاد مالک اشتر توسط مردم شهرستان ورامین و با محوریت مسجد حضرت سجاد(ع) این شهرستان در عمود ۸۶۰ مسیر نجف به کربلا راه اندازی شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان ها-سید محمد حسن محمودی: شهرستان ورامین یکی از مناطق پیشگام در پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مسیر نجف به کربلا است.

پس از آنکه طی سال های اخیر موکب احباب الرضا(ع) شهرستان ورامین در مسیر نجف به کربلا خدمات گسترده ای را به زائران اربعین حسینی ارائه کرد، این روزها موکب هایی دیگری نیز توسط مردم این شهرستان راه اندازی شده است.

موکب احفاد مالک اشتر توسط مردم شهرستان ورامین و با محوریت مسجد حضرت سجاد(ع) این شهرستان در عمود ۸۶۰ مسیر نجف به کربلا راه اندازی شده است.

این موکب به مدت ۱۰ روز علاوه بر پذیرایی از زائران اربعین حسینی، برنامه های متعدد فرهنگی را به اجرا درآورده و با راه اندازی داروخانه و مطب، در حوزه بهداشتی و درمانی نیز فعال است.

نکته جالب توجه آن است که این موکب به هیچ نهادی وابسته نبوده و به طور کامل با نذورات و هدایای مردمی در مسیر نجف به کربلا راه اندازی شده است.

موکب احفاد مالک اشتر ظرفیت اسکان ۱۰۰۰ زائر زن و مرد را دارد

حجت الاسلام سید یاسر موسوی امام جماعت مسجد حضرت سجاد(ع) شهرستان ورامین و از مسئولان موکب احفاد مالک اشتر در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که این موکب هیچ کمک دولتی دریافت نکرده است، اظهار داشت: موکب احفاد مالک اشتر در مسیر نجف به کربلا برپا خواهد شد و از زائران اربعین حسینی پذیرایی خواهد کرد.

وی افزود: توفیق پذیرایی از زائران اربعین حسینی یک سعادت محسوب می شود و خادمان موکب احفاد مالک اشتر با تمام توان در خدمت زائران و دوستداران سید و سالار شهیدان خواهند بود.

توفیق پذیرایی از زائران اربعین حسینی یک سعادت محسوب می شود و خادمان موکب احفاد مالک اشتر با تمام توان در خدمت زائران و دوستداران سید و سالار شهیدان خواهند بود

موسوی ادامه داد: مسجد امام سجاد(ع) شهرستان ورامین که اقدام به برپایی موکب احفاد مالک اشتر در مسیر نجف به کربلا کرده است، هیچ کمک دولتی دریافت نکرده و از سوی ارگان و نهاد خاصی نیز حمایت و پشتیبانی نمی شود.

امام جماعت مسجد حضرت سجاد(ع) شهرستان ورامین با تقدیر از مشارکت خیرین به منظور برپایی موکب احفاد مالک اشتر بیان داشت: این موکب با مشارکت خیرین و مردم شهرستان ورامین در مسیر نجف به کربلا برپا شده است.

موسوی با اشاره به این نکته که موکب احفاد مالک اشتر همچنان آماده دریافت نذورات مردم است، تأکید کرد: مردم شهرستان ورامین و خیرین می توانند نذورات خود را برای مشارکت در این طرح عظیم و پربرکت تحویل دهند.

وی با تأکید بر این نکته که آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستیم، بیان داشت: موکب احفاد مالک اشتر قابلیت اسکان بیش از هزار زائر مرد و زن را داشته و می تواند خدمت رسانی مطلوبی را انجام دهد.

چای ایرانی و عراقی در موکب احفاد مالک اشتر توزیع می شود

امام جماعت مسجد حضرت سجاد(ع) ورامین عنوان کرد: برنامه های ویژه ای از جمله برپایی نماز جماعت، برنامه های فرهنگی، پذیرایی از زائران اربعین در سه وعده صبحانه، ناهار و شام و میان وعده در این موکب انجام می شود.

وی بیان داشت: به همت خادمان حاضر در موکب احفاد مالک اشتر، ایستگاه های صلواتی برپا شده و از زائران حسینی با چای ایرانی و عراقی پذیرایی می شود.

راه اندازی مطب و داروخانه در موکب احفاد مالک اشتر ورامین

موسوی با تشریح برخی خدمات بهداشتی و درمانی درنظرگرفته شده در موکب احفاد مالک اشتر ویژه زائران اربعین تأکید کرد: این موکب از پزشکان ایرانی برخوردار بوده و دارای مطب و داروخانه خواهد بود و در عرصه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی خدمت می کند.

امام جماعت مسجد حضرت سجاد(ع) ورامین اظهار داشت: موکب احفاد مالک اشتر مسجد امام سجاد(ع) شهرستان ورامین در عمود ۸۶۰ مسیر نجف به کربلا راه اندازی شده است.

حضور ۲۵ خادم ایرانی در موکب احفاد مالک اشتر

وی با تشریح نیروهای انسانی خدمت رسان در موکب احفاد مالک اشتر تأکید کرد: بیش از ۲۵ خادم ایرانی و ۲۰ خادم عراقی در موکب احفاد مالک اشتر مستقر می شوند.

موسوی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی به عمل آمده و پیش بینی های صورت گرفته، روزانه هزار و ۲۰۰ نفر در موکب احفاد مالک اشتر میهمان سفره سید و سالار شهیدان خواهند بود.

وی متذکر شد: موکب احفاد مالک اشتر به مدت ۱۰ روز در مسیر نجف به کربلا دایر خواهد بود و به زائران اربعین حسینی خدمت رسانی خواهد کرد.

موسوی در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که علت نامگذاری موکب به نام احفاد مالک اشتر چیست، گفت: حسینیه و مکان موکب متعلق به نوادگان مالک اشتر و قبیله نخعی بوده و به همین خاطر نام موکب، احفاد مالک اشتر انتخاب و از دو شبستان بزرگ برخوردار است.

وی متذکر شد: امیدواریم خدمت رسانی مطلوبی به زائران اربعین حسینی داشته باشیم.

این روزها موج زائران امام حسین به سمت کربلا راه افتاده است و مرزهای سه گانه تعریف شده برای عبور زائران ایرانی مملو از جمعیت است.

کد N1546707

وبگردی