آفتاب

پیشنهاد افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد در قالب برنامه ششم توسعه

پیشنهاد افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد در قالب برنامه ششم توسعه

مشهد- ایرنا- معاون امور حقوقی و مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: میزان مستمری مددجویان زیر پوشش این نهاد در قالب برنامه ششم توسعه و در صورت موافقت مجلس شورای اسلامی به دو برابر میزان فعلی افزایش می یابد.

منصور قمشه روز پنجشنبه در دومین روز گردهمایی مدیران کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استانهای سراسر کشور در مشهد افزود: در قالب برنامه پیشنهادی ششم توسعه و در صورت تصویب مجلس، دولت موظف به افزایش سالانه 20 درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار و تامین اجتماعی برای مدجویان تحت حمایت کمیته امداد و سازمان بهزیستی می شود.
وی ادامه داد: در مجلس نهم غیر از قوانین جاری بودجه سالیانه قریب به 10 قانون دائم مربوط به حوزه کمیته امداد به تصویب رسیده است.
معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تعامل جدی و توجه به ظرفیتهایی که از سوی مجلس شورای اسلامی می تواند برای کمیته امداد فراهم باشد باید مورد توجه مدیران ارشد این نهاد قرار گیرد.
وی به ضرورت برقراری ارتباط موثر با مجلس دهم اشاره و بیان کرد: یکی از بزرگترین فراکسیونهایی که در مجلس دهم تشکیل شد 'فراکسیون یاوران امداد امام و فقرا' است که با عضویت حداقل 210 عضو فعال شده و ظرفیت بسیار خوبی برای پیگیری مسائل مربوط به کمیه امداد می باشد.
قمشه افزود: هم اکنون شرایط بسیار خوبی در مجلس شورای اسلامی فراهم شده و با توجه به حضور 210 نماینده جدید در این دوره ضرورت برقراری ارتباط منسجم و موثر با نمایندگان مجلس از سوی مدیران استانی کمیته امداد بیش از گذشته مطرح می شود.
وی ادامه داد: مدیران استانی کمیته امداد باید در زمینه اطلاع رسانی دقیق مسائل، مشکلات و خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد به نمایندگان حوزه های انتخابیه خود تلاش نمایند تا برقراری ارتباط این را با نمایندگان و پیگیری مسائل در صحن مجلس تسهیل کنند.
معاون امور حقوقی و مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) به گذشت چهار ماه از فعالیت مجلس دهم اشاره و بیان کرد: کار مجلس شورای اسلامی ظرافیت خاصی دارد و در صورت اطلاع نمایندگان از مسائل کمیته امداد این عزیزان می توانند یاوران کمیته امداد در انجام خدمت رسانی به محرومان و نیازمندان باشند.
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی سهم بسیار زیادی در فعالیتهای کمیته امداد در بخش قانونگذاری دارد و نمایندگان می توانند با پیگیری مسائل کمیته امداد در زمینه های مختلف قانونگذاری و بودجه ریزی حامی این نهاد باشند.
گردهمایی مدیران کل کمیته امداد امام خمینی(ره) سراسر کشور که دیروز در مشهد آغاز شد امروز پایان می یابد.
7496/1858**خبرنگار: آرزو جاودانی **منتشرکننده: حسین کریم زاده
کد N1546629

وبگردی