آفتاب

رشد 4.2 درصدی صنعت در سه ماهه اول سال/ اغلب صنایع از رکود خارج شدند

رشد 4.2 درصدی صنعت در سه ماهه اول سال/ اغلب صنایع از رکود خارج شدند

نعمت زاده با ا شاره اینکه بر اساس تمهیدات اندیشیده شده در فرماندهی اقتصاد مقاومتی امسال سیاست حرکت به سمت جلو رو به رشد ا ست ، گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی در سه ماهه اول سال رشد صنعت 4٫2 درصد است

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت در نشست حاشیه‌ای بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و و خبرگزاری ها در جمع خبرنگاران گفت: اکنون با توجه به اینکه چهار وزارتخانه ما در این وزارتخانه تحت این نام ادغام شده می‌توانیم این‌گونه عنوان کنیم که در جهان رو به توسعه با توجه به سیاست گزاری های منسجم دولت را از امور تصدی گری دور می‌کند بنابراین نیاز است که تعداد وزارتخانه ها کم شود و به این ترتیب می‌توانیم برنامه‌ریزی و سیاست گزاری بهتتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت یک سوم تولید ناخالص ملی را دارد و همه آحاد ملت با آن سروکار دارند اظهار داشت: ما فقط 30 درصد اقتصاد ملی را تشکیل نمی‌دهیم لذا نیاز داریم که ارتباط بیشتری با مردم داشته باشیم ضمن اینکه طی سه سال گذشته نیز در این داستان تلاش‌های زیادی کردیم که اطلاع رسانی را به حد مطلوب برسانینممروز علاوه بر دانش و تکنیک باید وقت بیشتری صرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه برداشت ما این است که اقتصاد مقاومتی عصاره سیاست‌های مناسب طول انقلاب است تصریح کرد: این سیاست‌ها در قالب 24 سیاست جمع شوند و در این رابطه نیز 5 رویکرد جدی داریم.

نعمت زاده درونزایی را از جمله رویکردهای وزارت صنعت در راستای اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: این مقوله به این معناست که از تمام امکانات داخل استفاده کنیم.

وی همچنین به برونگرایوزار عنوان دیگر رویکرد وزارتخانه متبوعش اشاره و اظهار داشت: برونزایی به این معناست که کشور ما ایزوله نباشد و با دنیا مرتبط باشد یعنی هم جذب سرمایه‌گذاری داشته و هم سرمایه‌گذاری داشته باشد و همچنین صادرات و واردات نیز مدنظر قرار گیرد.

وزیر صنعت با اشاره به اینکه تعاملات بین‌المللی از جمله ضروریات صنعت است، خاطرنشان کرد: مردمی بودن این است که در کلیه سیاست‌ها به منظور ایجاد رونق مردم باید در صحنه حضور داشته باشد.

وی در ادامه دانش بنیان بودن را از دیگر رویکردهای وزارت صنعت ذکر کرد و افزود: اگر صنعت بخواهد موفق باشد باید متکی به نوآوری و دانش روز باشد.

نعمت زاده به رویکرد عدالت اجتماعی نیز از جمله ضروریات اشاره و تصریح کرد: ما برنامه آمایش سرزمین تهیه کردیم و به سازمان برنامه و بودجه ارائه کردیم که توسعه صنعتی کشور بر این اساس صورت گیرد.

وی با ا شاره اینکه بر اساس تمهیدات اندیشیده شده در فرماندهی اقتصاد مقاومتی امسال سیاست حرکت به سمت جلو رو به رشد ا ست ، گفت: بر اساس آمار بانک مرکزی در سه ماهه اول سال رشد صنعت 4٫2 درصد است و اغلب صنایع از رکود خارج شدند. و همچنین کارخانجاتی که تا سال گذشته مشکل فروش داشتند مشکلاتشان برطرف شده و این امر حاکی از این است که ما به سمت رونق حرکت می کنیم.

این خبر تکمیل می شود..................

کد N1546602

وبگردی