آفتاب

تصویب 7 طرح پژوهشی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی

تصویب 7 طرح پژوهشی حوزه کشاورزی و منابع طبیعی

تهران- ایرنا- کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در آخرین جلسه خود از 37 طرح ارسال شده به این کارگروه 7 طرح را تصویب کرد.

به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی ایرنا از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، کارگروه کشاورزی و منابع طبیعی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی از طرح های پژوهشی محققان در حوزه کشاورزی که در راستای اولویت‌های صندوق و کشور باشند حمایت می کند.
این کارگروه طرح های پژوهشی را که مشوق تولید محصولات کشاورزی با اتکا به استعدادهای بومی هستند، مورد توجه قرار داده و در بخش های مختلف کشاورزی و منابع طبیعی، با تصویب و اجرای طرح های لازم در پیشبرد اهداف و بهره وری هرچه بیشتر از آب و خاک و اراضی کشاورزی توانسته است، گام های موثری بردارد.
بر این اساس در آخرین جلسه اعضای این کارگروه 37 طرح ارسال شده مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت 7 طرح تصویب شد، این طرح ها در زمینه هایی همچون ژنتیک مولکولی، بیماری شناسی گیاهی، اکولوژی جنگل، علوم خاک و منابع طبیعی و محیط زیست هستند.
ایران کشوری است که از ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است؛ البته کشاورزی به روش سنتی که در آن تمام فرآیند کاشت، داشت و برداشت به شیوه دستی و سنتی انجام می‌شود به لحاظ مدت زمان طولانی، استفاده از نیروی انسانی زیاد و مصرف بیش از اندازه آب، هزینه‌های زیادی در پی دارد.
همچنین میزان تولید بهینه محصول مورد نیاز از زمین‌های زراعی و کشاورزی با این روش کاهش می‌یابد، البته چند سالی است استفاده از فناوری‌های نوین در مزارع کشاورزی رواج یافته است به همین جهت توجه به فناوری های جدید کشاورزی و منابع طبیعی بسیار لازم و ضروری به نظر می رسد.
علمی ** 9340
دریافت کننده: منیر ابراهیمی زاده*انتشار:زهره محتشمی پور
کد N1546228

وبگردی