آفتاب
معاون سیاسی استاندار تهران:

دولت در مقابل هجمه های رسانه ای به دنبال متشنج کردن فضا نیست/ تقدیر از عملکرد ایرنا در انعکاس خدمات دولت

دولت در مقابل هجمه های رسانه ای به دنبال متشنج کردن فضا نیست/ تقدیر از عملکرد ایرنا در انعکاس خدمات دولت

تهران - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به اینکه در ارتباط با ضعف اطلاع رسانی دولت بزرگنمایی می شود، گفت که دولت و رسانه های وابسته به آن براساس ملاحظات کشور در مقابل هجمه های رسانه ای به دنبال متشنج کردن فضا نیستند.

سیدشهاب الدین چاوشی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از غرفه ایرنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات در محل مصلای امام خمینی(ره) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه شمار رسانه های همراه دولت در مقایسه با رسانه های مخالف و نه منتقد، زیاد است به طور طبیعی به ذهن می رسد که دولت در عرصه اطلاع رسانی با ضعف هایی مواجه است.
وی تصریح کرد: به نظر من در این ارتباط بزرگنمایی می شود زیرا بیان خدمات دولت را در رسانه های مختلف بویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی به طور منظم و مستمر شاهد هستیم.
معاون استاندار تهران اظهار کرد: اینکه پاسخ هجمه ها به دولت به صورت مقتضی و به موقع داده نمی شود، واقعیت است اما به نظر دولت و رسانه های رسمی وابسته به آن براساس ملاحظات کشور از متشنج کردن فضا پرهیز می کنند.
چاوشی با بیان اینکه ایرنا به عنوان رسانه رسمی حاکمیت نمی تواند مانند برخی خبرگزاری های غیر مسئول عمل کند خاطرنشان کرد: بخشی از ضعف در اطلاع رسانی مربوط به تعداد اندک خبرگزاری ها و تارنماهای موافق دولت است.
وی خبرگزاری جمهوری اسلامی را به مثابه بلندگوی دولت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه خبرگزاری ایرنا و سایر رسانه های وابسته به دولت در جهت تبیین خدمات دولت تدبیر و امید تلاش های خوبی داشته اند.
چاوشی یادآور شد: برای مثال در هفته دولت امسال، شاهد انعکاس خبری خوب حضور گسترده وزیران به منظور افتتاح پروژه های مختلف عمرانی بودیم که ضعف اطلاع رسانی خدمات دولت را تا حدودی جبران کرد.

* به طور قطع تغییر کابینه با تصمیم کارشناسی انجام شده است
معاون استاندار تهران در پاسخ به پرسش ایرنا در خصوص تغییرات اخیر کابینه یازدهم با اشاره به اینکه نباید این تغییرات را تصمیمی فردی و شخصی ارزیابی کرد گفت: دولت تدبیر و امید به مثابه یک تیم عمل می کند و به طور قطع در ورای تصمیمات رئیس جمهوری برای تغییر کابینه، نظری کارشناسی و به منظور افزایش هماهنگی بوده است.
وی یادآور شد: خود آقای دکتر روحانی نیز در ارتباط با تغییرات اعمال شده در کابینه تاکید کردند که نقش و تلاش وزرای سابق گسترده و قابل قبول بوده ولی به هرحال در شرایط و موقعیت های خاص، دولت تغییراتی را در عرصه های مختلف تجربه می کند و بدون شک نفس تغییر، موجب تزریق خون تازه در رگ های سیستم است.
چاوشی با اشاره به تغییرات مدیران در سطح استان تهران افزود: در برخی موارد این تغییرات، اعتراض هایی در پی داشته اما گاهی ضرورت هایی پیش می آید که ناگزیر از انجام این تغییرات هستیم و نفس تغییر را منفی نمی دانیم اما به طور حتم هر تغییری باید به پشتوانه دلایل موجهی باشد.
معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: در دوره گذشته شاهد بودیم که در برخی مواقع نیمی از اعضای کابینه برکنار شده بودند و حتی برای اتخاذ تصمیم گیری ها در دولت مشکل بوجود آمده بود اما تغییرات کابینه در دولت یازدهم در مقایسه با دوره پیشین به حداقل رسیده است.
وی ابراز امیدواری کرد که با حضور سه وزیر جدید در کابینه، ظرفیت های فرهنگی دولت بیش از پیش توسعه یابد.

* جمع آوری متکدیان براساس قانون برعهده شهرداری ها است
معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه براساس مصوبه شورای اجتماعی کشور، وظیفه تشکیل ستادی به منظور کمک به انجام وظایف قانونی شهرداری ها در حوزه آسیب های اجتماعی به استانداری تهران سپرده شده است گفت: جمع آوری متکدیان از گذشته تاکنون براساس قوانین برعهده شهرداری ها بوده و در دوره جدید نیز شورای اجتماعی کشور تصویب کرد که فرمانداران و سایر سازمان های مرتبط از جمله بهزیستی، نیروی انتظامی و قوه قضاییه که در این حوزه مسئولیت های دارند با همکاری هم، اقدامات گسترده ای به منظور کاهش این آسیب ها انجام دهند.
وی تصریح کرد: طی یکسال گذشته در شهر تهران شاهد تلاش ها و همکاری های قابل قبول دستگاه های مختلف زیر نظر فرماندار تهران در راستای جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی بودیم.
مسئولیت قرارگاه اجتماعی شهر تهران بر اساس مصوبه شورای اجتماعی کشور برعهده فرماندار این شهرستان است.
چاوشی با تاکید بر اینکه تکدی گری جرم است خاطرنشان کرد: هرجایی که پلیس با جرم مشهود تکدی گری برخورد می کند باید متکدیان را جمع آوری و به شهرداری معرفی کند.
معاون استاندار تهران اظهار کرد: متکدیان جمع آوری شده در سامان سراها تفکیک می شوند؛ متکدیان حرفه ای برای مجازات به قوه قضاییه معرفی می شوند و آنهایی هم که به طور واقعی درمانده و نیازمند هستند زیرنظر سازمان های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی قرار خواهند گرفت.
وی با اشاره به اینکه حجم آسیب های اجتماعی در شهر تهران گسترده است و منحصر به این معضل نیست، خاطرنشان کرد: اولویت نخست وزارت کشور در سال جاری در این حوزه، مقابله با پدیده تکدی گری و حضور معتادان متجاهر در سطح شهر تهران است که در این زمینه شورای مبارزه با مواد مخدر استان که در حوزه معاونت امنیتی و انتظامی استانداری تهران قرار دارد، اقدامات خوبی انجام داده و در چند نوبت، شمار زیادی از معتادان متجاهر شهر تهران را جمع آوری کردند که امیدواریم این تلاش ها با هماهنگی بیشتر دستگاه های مسئول، روز به روز بیشتر شود.
چاوشی افزود: موضوعاتی همچون تکدی گری و ناهنجاری های اجتماعی نیازمند همکاری همه مردم است و اگر فرهنگ عمومی جامعه در این جهت که تکدی گری یک تخلف و جرم است، اصلاح نشود، این پدیده ریشه کن نخواهد شد.
معاون استاندار تهران با اشاره به دلایل اینکه چرا در شهری مانند تبریز، متکدی وجود ندارد خاطرنشان کرد: زیرا مردم به این باور رسیده اند که به متکدیان پول ندهند و فرهنگ دینی ما نیز تکدی گری و گدایی را حرام می داند و پیامبر اکرم(ص) فرموده اند از رحمت خدا به دور است کسی که خرج خود را بر گردن دیگران بیندازد.
وی یادآور شد: اگر از طریق نهادهای حمایتی، این افراد نیازمند واجد شرایط را شناسایی و آبرومندانه به آن ها کمک کنیم و تحت احساسات زودگذر قرار نگیریم این پدیده به تدریج از شهر ریشه کن می شود.
خبرنگار: مسعود گودرزی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام**2079// 1625
کد N1546078

وبگردی