آفتاب

طلایی: عنوان املاک نجومی در شورای شهر و شهرداری تهران بی معناست

طلایی: عنوان املاک نجومی در شورای شهر و شهرداری تهران بی معناست

تهران-ایرنا- نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بحثی با عنوان املاک نجومی در موضوع واگذاری املاک شهرداری تهران موضوعیت و معنا ندارد، گفت: موضوع املاک نجومی را باید از کسانی سئوال کرد که این عنوان را برای این پرونده مطرح و نامگذاری کردند.

مرتضی طلایی روز چهارشنبه در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از زمانی که موضوع واگذاری املاک شهری مطرح شد، کار مشترکی باهماهنگی قوه قضاییه، سازمان بازرسی و جمعی از اعضای شورای شهر تهران برای بررسی هرچه سریعتر این پرونده آغاز شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر دادستانی تهران به این موضوع ورود پیدا کرده تا اصل موضوع و تخلفات احتمالی مشخص و پرونده به سرانجام برسد.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا فکر می کنید رسیدگی به پرونده واگذاری املاک در شهرداری تهران تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری(اردیبهشت 96) خاتمه می یابد خاطر نشان کرد:امیدوارم این موضوع تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده به سرانجام برسد، چرا که در این ماجرا در حق قوه قضاییه نیز کم لطفی شد.
طلائی با اشاره به اینکه در خصوص رسیدگی به موضوع واگذاری املاک شهری پایتخت، نظر قوه قضاییه فصل الخطاب است افزود: معتقدم با آرامش و خویشتن داری باید فرصت خدمت بهینه به مردم در شورای شهر تهران را فراهم کنیم و بررسی و اعلام نظر در خصوص این پرونده را به قوه قضاییه واگذار کنیم.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا این پرونده منجر به محدود شدن اختیارات شهردار خواهد شد نیز گفت: حوزه اختیارات شهردار در دو بخش قانون و تبصره ای بودجه سالانه که اعضای شورا شهر تعیین کرده اند، خلاصه می شود.
وی ادامه داد: در تبصره بودجه سال 96 سیاست و الزامات را نسبت به نظر اعضای شورا مورد توجه قرار داده ایم.
طلایی به عملکرد چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد و افزود: به نظر من در این دوره چهار ساله هم اتفاقات مثبت و هم ضعف هایی وجود داشت ولی با توجه به افزایش اعضا در دوره چهارم و افراد صاحب نام، می توانست موفق تر عمل کند.

* در نمایشگاه مطبوعات کمتر به موضوعات مردمی توجه شده است
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین در خصوص بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها نیز گفت: می طلبید که در نمایشگاه مطبوعات بیشتر به موضوعات مردمی توجه می شد.
طلائی افزود: همانگونه که در نمایشگاه های مختلف حضور مردم ملاک است، در نمایشگاه مطبوعات نیز باید به ابعاد حضور چشمگیر مردم بیشتر توجه شود.
بیست و دومین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از 14 آبان ماه در مصلای تهران آغاز و تا 21 ماه جاری ادامه دارد.
خبرنگار: امین کمالی فر - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/7247//1625
کد N1546058

وبگردی