آفتاب
مشاور منطقه ای امور تسلیحاتی صلیب سرخ:

آمار دقیقی از مین های جا سازی شده در کشورهای مختلف وجود ندارد

آمار دقیقی از مین های جا سازی شده در کشورهای مختلف وجود ندارد

سنندج- ایرنا- مشاور منطقه ای امور تسلیحاتی صلیب سرخ گفت: آمار دقیقی در زمینه مهمات جنگی و مین های جاسازی شده در کشورها و در اقصی نقاط جهان وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، استیون رابینسون روز چهارشنبه در جمع رسانه های خبری استان کردستان در سنندج، افزود: همین موضوع کار مقابله با مین روبی و همچنین اگاه سازی مردم از مناطق الوده را مشکل کرده است.
وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت مربی با محوریت آموزش و آگاه سازی مناطق مرزی آلوده به مین گفت:پروژه آموزشی تربیت مربی باید بهسازی و تکامل یابد.
او به کیفیت برگزاری دوره آموزشی تربیت مدرس در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در این پروژه آموزشی مربیان آموزش دیده با وسواس بسیار انتخاب شدند و این دوره تربیت مربی با حضور افراد مجرب، باتجربه، آگاه و علاقمند به فراگیری در استان برگزار شد.
وی کیفیت آموزش ها و مدیریت آموزشی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این دوره آموزشی مهارت، رشد فکری و تجربه کافی پرسنل، مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.
وی بر ارتقاء مهارت های افراد کاندید شده و ایجاد تغییرات در رویه فعالیت های آموزشی تاکید و اظهار کرد: این پروژه آموزشی باید بهسازی و تکامل پیدا کند.
وی تبادل نقطه نظرات و عقاید را در کیفیت برگزاری آموزش ها تاثیرگذار دانست و گفت: این پروژه آموزشی از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است در همین راستا ایجاد تحولات در مشارکت نیروها و ارتقاء کارکنان هلال احمر و نظارت و ارزشیابی در دوره های آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر رابینسون با اشاره به حضور شرکت کنندگان قوی در دوره های آموزشی و فراگیری سریع مربیان گفت: این ویژگی یک فاز جدید در سازمان صلیب سرخ و هلال احمر است.
به گفته وی از مناطق آلوده به مین استان کردستان از جمله روستای نشکاش مریوان بازدید کرده ام آموزش و آگاه سازی مردم در این زمینه ضروری است.
مسئول کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران نیز گفت: کمیته بین المللی صلیب سرخ به یک خانواده تعلق دارد و آن صلیب سرخ است.
هلگا تورولفسدوتیر افزود: در صلیب سرخ همه همدیگر را برای رسیدن به اهداف مشترک یاری می کنند.
وی به کیفیت بالای شرکت کنندگان در مشارکت دائم در طول دوره اشاره کرد و گفت:امیدوارم جمعیت هلال احمر به جایی برسد که میزبان آموزش ها باشد.
دکتر رابینسون مشاور منطقه ای امور تسلیحاتی صلیب سرخ تاکنون پنج بار به ایران آمده است و در کشورهای عراق سوریه و لبنان حضور داشته و در زمینه مسائل راهبردی رایزنی کرده است.
دوره آموزشی تربیت مربی از 16 تا 19 آبان سال جاری به مدت چهار روز در استان کردستان برگزار شد.
7352/1904
**خبرنگار: شیوا اردلان منش/** انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1546040

وبگردی