آفتاب

یکهزار و 420 میلیارد ریال برای جبران خسارت های سیل به لرستان ابلاغ شد

یکهزار و 420 میلیارد ریال برای جبران خسارت های سیل به لرستان ابلاغ شد

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران لرستان گفت: با تصویب هیات دولت در 17 آبان ماه جاری، یکهزار و 420 میلیارد ریال برای جبران بخشی از خسارت های ناشی از سیل به استان لرستان ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا رضا آریایی روز چهارشنبه در نشست ستاد بحران استان لرستان افزود: 210 میلیارد ریال از این اعتبار در بخش مسکن و واحدهای تجاری هزینه خواهد شد.
وی اظهار کرد: 690 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و 470 میلیارد ریال نیز برای طرح های زیرساختی اختصاص می یابد.
مدیر کل مدیریت بحران لرستان افزود: خسارت سیل در لرستان هفت هزار و 30 میلیارد ریال شامل سه هزار و 500 میلیارد ریال در بخش کشاورزی و تولید و مابقی در بخش زیربنایی، عمرانی و مسکونی بوده است که اعتبار اختصاص یافته معادل 40 درصد خسارت های برآورد شده است.
آریایی گفت: بدون شک مشکل استان با اعتبار تخصیص یافته برطرف نمی شود بلکه مدیران استان باید تلاش کنند و وزارتخانه های متبوع را برای جبران مابقی خسارت های ناشی از سیل متقاعد کنند.
وی اضافه کرد: طی سه سال اخیر سیل خسارت های مالی و جانی فراونی در لرستان ایجاد کرده که این امر به دلیل تغییر اقلیم، افزایش درجه حرارت و تغییر در بارندگی ها رخ داده است.
به گفته وی هر سال از محل ماده 10 کمک های بلاعوض به صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می شود تا کشاورزان و فعالان شیلات، محصول خود را بیمه کنند.
7269/6001
خبرنگار: الهام بابایی**انتشار دهنده: هوشنگ بهرهی
کد N1545937

وبگردی