آفتاب
قائم مقام حزب اعتماد ملی:

دولت تدبیر و امید فضای مناسبی برای فعالیت احزاب ایجاد کرده است

دولت تدبیر و امید فضای مناسبی برای فعالیت احزاب ایجاد کرده است

سنندج- ایرنا- قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: دولت تدبیر و امید بر خلاف دولت دهم، فضای مناسبی برای فعالیت احزاب ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رسول منتجب نیا سه شنبه شب در نشست با اصحاب رسانه در سنندج افزود: دولت قبل، فصل خزان احزاب بود و برخوردهای نامناسبی با احزاب صورت می گرفت که با روی کار آمدن دولت یازدهم، این فضا تغییر یافت.
وی یکی از اشتباهات و برخوردهای نامناسب دولت دهم را تعطیلی خانه احزاب عنوان کرد و اضافه کرد: دولت تدبیر و امید از همان زمان تبلیغات وعده فعالیت مجدد خانه احزاب را داد و بعد از روی کار آمدن نیز با وجود برخی کارشکنی ها، به وعده خود عمل و خانه احزاب را بار دیگر فعال کرد.
منجتب نیا اظهار کرد: رئیس جمهوری و وزیر کشور تاکنون جلسات متعددی با احزاب و گروه های سیاسی برگزار کرده اند که نشان از توجه دولت یازدهم به احزاب سیاسی کشور است.
وی بیان کرد: امیدواریم دولت بیش از پیش به احزاب کمک کند چرا که فعالیت های احزاب و گروه های سیاسی موجب نشاط سیاسی در کشور خواهد شد.
وی همچنین گفت: فضای دانشگاه ها نیز نسبت به گذشته بازتر شده است ولی هنوز تا رسیدن به حد مطلوب فاصه وجود دارد که نیاز است دولت به دانشگاه ها توجه بیشتری داشته باشد.
**باید به نیازهای اقوام و مذاهب توجه ویژه ای داشت
قائم مقام حزب اعتماد ملی ادامه داد: توجه به نیازها و انتظارات قومیت ها و مذاهب منافاتی با منافع ملی ندارد؛ بلکه باعث ایجاد وحدت بیشتر در کشور خواهد شد.
منتحب نیا اضافه کرد: قومیت هایی مانند کردها، بیشترین فداکاری و ایثار را در راستای امنیت ایران اسلامی داشته اند و در دوران دفاع مقدس با جان و دل از تمامیت ارضی کشور حفاظت کردند و امنیت حال حاضر کشور حاصل تلاش و همکاری این مرزداران غیور در کنار نیروهای مسلح است.
وی با بیان اینکه توجه به قومیت ها از ضروریات سیاست است افزود: در جاهایی که نیاز به آموزش به زبان محلی نیز وجود دارد، باید با ایجاد زیرساخت ها و امکانات در این راه قدم برداریم؛ کمااینکه دولت یازدهم با ایجاد رشته زبان و ادبیات کردی در دانشگاه کردستان، قدم بسیار مثبتی در این راستا برداشته است.
** جنگ خاورمیانه و تجزیه کشورها به نفع ملت ها نیست
حجت الاسلام منتحب نیا ضمن اشاره به ناامنی ها و جنگ هایی که در خاورمیانه در حال وقوع است افزود: این ناامنی ها اگر به تجزیه کشورهای منطقه ختم شود بدون شک به نفع ملت ها نخواهد بود بلکه به نفع قدرت ها است.
وی ادامه داد: باید با ایجاد همگرایی بین اقوام و مذاهب، زمینه وحدت بیشتر را در منطقه فراهم کنیم؛ چرا که در سایه وحدت است که کشورهای منطقه صاحب پیشرفت و قدرت خواهند شد.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1545329

وبگردی