آفتاب
نامور مطلق با مهر مطرح کرد؛

بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در انتظار اعتبار/دولت و مجلس همراهی کنند

بیمه هنرمندان صنایع‌دستی در انتظار اعتبار/دولت و مجلس همراهی کنند

معاون صنایع‌دستی کشور درباره آخرین وضعیت بیمه هنرمندان گفت: به سازمان مدیریت مراجعه کرده‌ایم تا بتوانیم اعتباری برای تامین اجتماعی بگیریم و هنرمندان صنایع‌دستی را بیمه کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بیمه، یکی از دغدغه‌های جدی هنرمندان صنایع‌دستی و کمترین امکانی است که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌تواند در اختیار هنرمندان این حوزه قرار دهد.

بهمن نامورمطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث و گردشگری، در گفتگو با خبرنگار مهر به تشریح آخرین وضعیت بیمه هنرمندان پرداخت و گفت: مشکل بیمه در دو چیز است؛ یکی ضعف قانون‌گذاری و دیگری نبود اعتبارات لازم. به هر حال، قرار است بار دیگر همکاران ما به سازمان تامین اجتماعی بروند و پیگیر مساله شوند.

معاون صنایع‌دستی کشور از تعامل با سازمان مدیریت خبر داد و افزود: ما دلمان نمی‌خواهد بیمه هیچ هنرمندی قطع شود اما به هر حال کسانی که مستحق بیمه نبوده‌اند به سازمان تامین اجتماعی مراجعه و خود را هنرمند و قالی باف معرفی کرده‌اند. ما این افراد را حدف کرده‌ایم. همچنین به سازمان مدیریت مراجعه کرده‌ایم تا بتوانیم اعتباری برای تامین اجتماعی داشته باشیم تا افراد بیشتری بیمه شوند.

نامورمطلق با اشاره به اینکه سازمان میراث فرهنگی در بخش صنایع‌دستی، نیازمند بودجه و تامین اعتبارات بیشتر است، می‌گوید: ما نامه‌نگاری‌های لازم را انجام داده‌ایم. هنرمندان و انجمن‌های صنفی هم از قطع بیمه افراد جدید اعلام نگرانی کرده‌اند؛ رئیس جمهور نیز خواستار فعال کردن بخش صنایع دستی و اشتغال‌زایی در این زمینه است اما توجه به این موارد نیازمند اعتبارات بیشتر است.

 معاون صنایع‌دستی کشور بیان کرد: حداقل امکانی که ما می‌توانیم در اختیار هنرمندان صنایع دستی بگذاریم، بیمه است. امیدوارم سازمان‌ها و نهادهای مرتبط، حتی شخص رئیس جمهور و نمایندگان مجلس به اهمیت این موضوع پی ببرند و بودجه و اعتبارات بیشتری را برای این منظور، به سازمان تامین اجتماعی اختصاص دهند.

کد N1545299

وبگردی