آفتاب
دبیرستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور:

وقف در حوزه علم و فناوری نیازمند گسترش و ساماندهی است

وقف در حوزه علم و فناوری نیازمند گسترش و ساماندهی است

تهران – ایرنا - دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، با اشاره به مباحث مطرح شده در هشتاد و پنجمین جلسه این شورا گفت: وقف در حوزه علم و فناوری نیازمند گسترش و ساماندهی است.

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، دکتر منصور کبگانیان عصر سه شنبه در تشریح دستور و مصوبات هشتاد و پنجمین جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران، بحث اصلی جلسه امروز این ستاد را موضوع ضوابط و سیاست های اجرایی وقف در حوزه علم و فناوری و همچنین آموزش عالی عنوان کرد.
وی پرداختن به موضوع وقف در علم و فناوری و همچنین حوزه آموزش عالی به منظور دستیابی به اهداف توسعه کشور را بسیار تاثیرگذار و توجه به آن را ضروری خواند.
دکتر کبگانیان به حضور ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه در جلسه امروز ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور اشاره کرد و افزود: در نشست امروز انگیزه و علاقه این سازمان در خصوص وقف در حوزه علم و فناوری از سوی ریاست این مجموعه مورد تاکید قرار گرفت.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، با اشاره به اینکه، در حال حاضر وقف در حوزه مدارس از وضعیت مناسبی برخوردار است، گفت: این درحالی است که وقف در حوزه آموزش عالی وعلم وفناوری نیازمند گسترش و ساماندهی است.
وی با اشاره به طرح و ارائه کلیات سند و سیاست های اجرایی وقف در حوزه علم و فناوری و همچنین آموزش عالی در نشست امروز گفت: در این جلسه برخی پیشنهادات که بایستی تا جلسه بعدی در موضوع سند وارد شود ارائه شد که پس از اصلاح سند می بایست هرچه زودتر به مرحله اجرا برسد.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور همچنین از ابراز علاقه و انگیزه بالای تولیت آستان قدس رضوی در ارتباط با حضور در نشست بعدی این شورا و نقش آفرینی این آستان در حوزه علم و فناوری و آموزش عالی کشور خبر داد.
کبگانیان یکی دیگر از بحث های مطرح شده در هشتاد و پنجمین جلسه ستاد راهبردی اجرای نقشه جامع علمی کشور را تشکیل شورای راهبردی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ذکر کرد و گفت: در این نشست از دکتر فرهادی وزیر علوم خواسته شد تا در اولین فرصت این کار را به سرانجام رساند.
وی همچنین با اشاره به تاکیدات جدی رهبر معظم انقلاب در ارتباط با حمایت های لازم از برخی اولویت های حوزه علم و فناوری کشور از جمله بخش هوا و فضا که با مشکل بودجه ای دست و پنجه نرم می کنند، افزود: در این خصوص نیز گزارش اولیه ای تهیه و در شورا طرح شده بود که گزارش های کامل تری در حال جمع آوری است.
علمی **1836**1440
خبرنگار: یوسف درویشی** انتشار: معصومه گلشن
کد N1544996

وبگردی