آفتاب

فرماندار تبریز: سازمان خصوصی سازی از تداوم تولید کارخانه ماشین سازی حمایت می کند

فرماندار تبریز: سازمان خصوصی سازی از تداوم تولید کارخانه ماشین سازی حمایت می کند

تبریز - ایرنا - فرماندار تبریز و رئیس ستاد رفع موانع تولید شهرستان با اشاره به اینکه سیاست ما و سازمان خصوصی سازی کشور، حمایت از تداوم تولید واحدهایی صنعتی همچون ماشین سازی و ریخته گری ماشین سازی است، گفت: در همین راستا سازمان خصوصی سازی تاکنون بیش از 50 میلیارد ریال منابع مالی به این دو شرکت منابع مالی تزریق کرده است.

رحیم شهرتی فر عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در نشستی که قبل از ظهر امروز با آقای پوری حسینی داشتیم، از همراهی و حمایت سازمان خصوصی سازی از تلاش ها برای تداوم تولید در ماشین سازی و ریخته گری ماشین سازی تشکر کردم و مدیرعامل ریخته گری نیز گزارشی از آخرین وضعیت تولید در این واحد صنعتی ارایه داد.
وی افزود: خوشبختانه بعد از اقداماتی که اخیرا انجام گرفت، چرخه تولید در این دو واحد صنعتی در حد قابل قبولی است.
وی اضافه کرد: سیاست ما این است که قبل از هر موضوعی، مساله تولید در واحدهای صنعتی استمرار داشته باشد.
فرماندار تبریز گفت: سیاست کاری سازمان خصوصی سازی نیز حمایت از شرکت های ماشین سازی و ریخته گری ماشین سازی است تا مشکلات انباشته شده از سال های قبل این دو واحد از طریق تولید و سوددهی حل و فصل شود.
وی افزود: آقای پوری حسینی در دیدار امروز ما را امیدوار کرد که حمایت سازمان خصوصی سازی از ماشین سازی و ریخته گری ماشین سازی پررنگ تر از قبل ادامه یابد.
وی تاکید کرد: سازمان خصوصی سازی معتقد است که اگر زمانی نیز قرار بر واگذاری این دو شرکت باشد، واگذاری تنها به شرط پرداخت قیمت واقعی آنها انجام می شود و هیچ کس نباید به فکر تحویل گرفتن این دو واحد صنعتی بدون پرداخت قیمت واقعی آنها باشد.
رئیس ستاد رفع موانع تولید و رئیس کمیسیون کارگری شهرستان تبریز یادآور شد: سیاست سازمان خصوصی سازی در مقطع فعلی این است که کارخانه های ماشین سازی و ریخته گری ماشین سازی تا رفع مشکلات شان مساعدت شوند و اگر قرار بر واگذاری باشد، زمانی که مشکلات به ارث رسیده از قبل در آنها حل شود، به قیمت واقعی به بخش خصوصی یا هر مجموعه متقاضی دیگر واگذار شود.
وی افزود: آقای پوری حسینی در نشست امروز همچنین اعلام کرد که سازمان خصوصی بیشتر از رقم قبلی باز هم به کارخانه های ماشین سازی و ریخته گری ماشین سازی تبریز کمک مالی خواهد کرد.
فرماندار تبریز همچنین از همه سازمان های دولتی و غیردولتی مانند تامین اجتماعی، شرکت گاز، نیروی انتظامی و غیره به جهت کمک به سرپا ایستادن ماشین سازی و ریخته گری ماشین سازی تببریز قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، کارخانه های ماشین سازی تبریز و ریخته گری ماشین سازی از جمله اولین های صنعتی سازی ایران در اواخر دهه 1340 می باشند که در منطقه صنعتی غرب تبریز بنیان گذاشته شدند.
این دو شرکت معظم در سال های قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با مشکلات متعددی در زمینه تولید و مسایل کارگری دست به گریبان بودند که با تدبیر مقام های محلی و کشوری در دوره جدید تا حد زیادی برطرف شده است.
خبرنگار: عیسی عطاپور** انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
کد N1544910

وبگردی