آفتاب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان:

43نشریه در جنوب استان کرمان فعالیت می کنند

43نشریه در جنوب استان کرمان فعالیت می کنند

تهران - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان از فعالیت 43 نشریه و 14 پایگاه خبری در این منطقه خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا حسین اسحاقی با حضور در غرفه ایرنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با اشاره به ویژگی های فرهنگی و قومیتی جنوب استان کرمان افزود: مردم این منطقه از نشریات مختلف استقبال می کنند.
وی گفت: با انجام اقداماتی در راستای ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و توسعه کمی و کیفی رسانه ها فرهنگ و تمدن هفت هزار ساله جنوب استان کرمان به ویژه منطقه جیرفت به مردم معرفی می شود.
اسحاقی اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، عنبر آباد، قلعه گنج، منوجان، رودبار جنوب، فاریاب با بیش از یک میلیون جمعیت را تحت پوشش دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان با اشاره به پتانسیل های این منطقه در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی گفت: ظرفیت ها و ویژگی های این منطقه به مردم شناسانده نشده است.
وی افزود: مردم جنوب استان کرمان، مردمی نجیب، خونگرم، متدین، مذهبی و ولایت مدار هستند و حتی در محرومترین منطقه در ماه محرم نیز پرچم اباعبدالله الحسین(ع) بر خانه های ساکنان این منطقه نصب می شود و علاقه آنان به مکتب اهل بیت(ع) بسیار ستودنی است.
اسحاقی با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، اظهار کرد: شهرستان قلعه گنج به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور انتخاب شده و بنیاد مستضعفان فعالیت هایی را در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه در این منطقه و شهرستان های مجاور انجام می دهد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان با بیان اینکه این اداره کل با همکاری مردم، اهالی فرهنگ، هنر و رسانه برای توسعه فرهنگی، اقداماتی انجام می دهد، یادآور شد: اقدامات در راستای توسعه اقتصادی جنوب استان کرمان نیازمند عزم استانی و ملی است.
وی با اشاره به تنوع فرهنگی در جنوب استان کرمان، فرهنگ این منطقه را متاثر از استان های مجاور از جمله هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس دانست و افزود: از نظر مذهبی نیز اهل تشیع و اهل سنت برادرانه باهم زندگی می کنند و جشنواره ها و برنامه های فرهنگی در این منطقه با تاثیر از این تنوع فرهنگی برگزار می شود.
اسحاقی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان سال 89 تاسیس شده، اظهار کرد: این اداره کل بودجه ملی ندارد و با همکاری مسئولان و نمایندگان جنوب استان کرمان در مجلس شورای اسلامی در تلاش هستیم بودجه ای به این اداره کل اختصاص یافته و جشنواره هایی در شان این منطقه برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه جیرفت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، محل تبعید رهبر معظم انقلاب بود، گفت: جیرفت به دارالولایه معروف است و در «خانه ولایت» مستقر در این منطقه سالیانه برنامه های مختلف فرهنگی برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان برگزاری جشنواره رضوی در حوزه خانواده و چاوشی خوانی رضوی را از جمله برنامه های اجرایی در این منطقه عنوان کرد.
اسحاقی برگزاری جشنواره شعر طنز منطقه ای با همکاری استان های همجوار در سال جاری را از دیگر برنامه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: جنوب استان کرمان امسال میزبان جشنواره فیلم کوتاه مفتاح با موضوع شخصیت امام زین العابدین(ع) است.
وی عملکرد بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها را مناسب و متفاوت از سال های گذشته ارزیابی کرد و افزود: این نمایشگاه مکانی برای تعامل رسانه های مختلف است و ظرفیت ها و پتانسیل های جامعه اسلامی را به دنیا معرفی می کند.
بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با شعار «شفافیت، صداقت» تا 21 آبان از ساعت 9:30 تا 20 در مصلای امام خمینی (ره) تهران برپاست.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی × انتشار دهنده: علی شریفی
تهرام/7245//7244 / 1200
کد N1544855

وبگردی