آفتاب

احتمال انتقال ستاد برگزاری انتخابات شوراها از وزارت کشور به مجلس

احتمال انتقال ستاد برگزاری انتخابات شوراها از وزارت کشور به مجلس

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم نظارت بر صلاحیت نامزدها در چارچوب استعلام از مراجع چارگانه از تلاش نمایندگان برای انتقال ستاد برگزاری انتخابات شوراها از وزارت کشور به مجلس خبر داد.

احمد علیرضا بیگی در حاشیه بازدید از بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با اشاره به برگزاری و نظارت انتخابات شوراهای شهر و روستا توسط مجلس اعلام کرد: قطعاً برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات در چارچوب مراجع چهارگانه اقدام خواهیم کرد.

او گفت: نکته دیگر این است که تلاش داریم که مرکزیت برگزاری و نظارت بر امور شوراها که بعضاً با مشکلاتی روبرو شده را از قوه مجریه و وزارت کشور به قوه مقننه منتقل کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی گفت: فارغ از بحث نظارت بر انتخابات که توسط کمیسیون شوراها و مجلس انجام می‌شود، سعی داریم با پیش‌بینی ساز و کاری برای انجام این مهم، ستاد برگزاری را به مجلس انتقال دهیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس دهم همچنین در پاسخ به سوالی درباره اقدام‌های انجام شده در این رابطه، خاطرنشان کرد: این پیشنهاد هم‌اکنون در کمیسیون شوراها در حال مطالعه است و قصد داریم در بحث اصلاحیه قانون انتخابات نیز به این مهم توجه کنیم و پیش از آن‌که به طور جدی وارد بحث انتخابات شوراها شویم، این مسئله را به سرانجام برسانیم که در همین انتخابات شاهد تحقق این پیشنهاد باشیم.

کد N1544723

وبگردی