آفتاب

19 واحد تک‌نفره زایمان طبیعی در بیمارستان‌های علوم پزشکی زنجان افتتاح شد

19 واحد تک‌نفره زایمان طبیعی در بیمارستان‌های علوم پزشکی زنجان افتتاح شد

زنجان - ایرنا - همزمان با افتتاح 714 واحد تک‌نفره زایمان طبیعی در 144 بیمارستان سراسر کشور ، 19 واحد تک‌نفره زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زنجان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، در راستای گسترش و توسعه خدمات جدید در برنامه تحول نظام سلامت با رویکرد ارتقاء شاخص‌های سلامت مادران و نوزادان و ترویج زایمان طبیعی با حفظ حریم خصوصی به عنوان ایمن‌ترین روش زایمان، 714 واحد تک‌ نفره زایمان طبیعی در 144بیمارستان 135شهر و 37دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی در سراسر کشور افتتاح شد.
این مراسم با حضور دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مرکزیت فسا آغاز شد و دیگر مراکز استانی نیز از طریق ویدئو کنفرانس این پروژه ها را افتتاح کردند.
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان در این مراسم گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده 48 واحد تک نفره زایمان طبیعی(LDR) برای استان زنجان در نظر گرفته شده است که از این تعداد 19 واحد آن در بیمارستان های استان افتتاح شد.
پرویز قزلباش افزود: برای مجموع اتاق های تک نفره زایمان طبیعی اعتباری بالغ بر 65میلیارد ریال هزینه شده که 42 میلیارد آن مربوط به تجهیزات ساختمانی و 20 میلیارد دیگر نیز برای دیگر تجهیزات مورد نیاز است.
وی بیان کرد: این دانشگاه تجهیزات مورد نیاز برای اتاق های (LDR) تک نفر زایمان های طبیعی بیمارستان های استان را خریداری کرده که به تدریج وارد شده و مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد: تاپایان امسال در بیمارستان ولی عصر(عج) و مرکز آموزشی درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان به ترتیب 9 و 16 واحد تک نفره زایمان طبیعی ایجاد و در اختیار مادران باردار قرار گیرد.
6085/73620
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به کانال http://www.telegram.me/irnazanjaan بپیوندید.
کد N1544646

وبگردی