آفتاب
با هدف تعیین جایگاه فیزیوتراپی درنظام سلامت کشور؛

اولین سمینار فیزیوتراپی دراختلالات اسکلتی عضلانی برگزار می شود

اولین سمینار فیزیوتراپی دراختلالات اسکلتی عضلانی برگزار می شود

تهران-ایرنا-اولین سمینار فیزیوتراپی در اختلالات اسکلتی عضلانی به همت انجمن فیزیوتراپی ایران و با هدف ارائه آخرین دستاوردهای تشخیصی و درمانی و ارتقای سطح دانش متخصصان این حوزه روزهای 4 و 5 آذر ماه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا،دکتر فرشاد اخوتیان دبیرعلمی این سمینار روز سه شنبه در نشست خبری گفت: اختلالات اسکلتی عضلانی در تمام جوامع شیوع زیادی دارد به طوری که بر اساس آمار در کشور آمریکا 48درصد این اختلالات مربوط به ناحیه کمر و 13 درصد مربوط به شانه است.
وی بیان کرد: در کشور ما نیز اختلالات اسکلتی عضلانی به دلیل افزایش جمعیت سالمندان، سبک زندگی و استفاده از موبایل و تبلت به میزان قابل توجهی وجود دارد.
اخوتیان اظهار کرد:این سمینار با هدف آشنایی و تعامل رشته های مختلف و مرتبط با فیزیو تراپی،آشنایی با روش ها و ابزارهای تشخیص و درمان و نیز تعیین جایگاه فیزیوتراپی در نظام سلامت کشور برگزار می شود.
وی ادامه داد:در این سمینار 5 پنل تخصصی با حضور متخصصان مغزو اعصاب ،جراحی ارتوپدی ،مهندسی ارتوپدی ،پزشکی ورزشی ،طب فیزیکی و توانبخشی برگزار و تازه های تشخیص و درمان اختلالات عضلانی بررسی می شود
اخوتیان با اشاره به اینکه دراین سمینار11 سخنرانی اصلی برگزار می شود، ادامه داد:برای بررسی مقالات ارائه شده 43نفر از 14 دانشگاه کشور در کمیته علمی این سمینار حضور دارند.
وی یادآور شد:با پیشگیری از اختلالات اسکلتی عضلانی می توانیم ازهزینه های تحمیل شده به خانواده ها و نظام سلامت جلوگیری کرد.

*** حضور 40 شرکت در نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی
دکترابراهیم انتظاری دبیر اجرایی این سمینارنیز گفت: درکنار این سمینار 2 روزه ، نمایشگاه تجهیزات فیزیوتراپی با حضور 40 شرکت برگزار می شود.
وی بیان کرد: در برگزاری این نمایشگاه برای شرکت هایی که انتشاراتی در خصوص فیزیوتراپی و یا استفاده از تجهیزات فیزیوتراپی داشته اند 30 درصد تخفیف و برای شرکت های دانش بنیان 10 درصد تخفیف اختصاص داده شده است.
وی گفت: در حال حاضر90 درصد از تجهیزات مورد نیاز فیزیوتراپی در بخش لوازم ورزشی و تخت های فیزیوتراپی از تولیدات داخل و حدود 70 درصد لوازم مورد نیاز در بخش الکتریکی از تولیدات خارجی تامین و استفاده می شود .
انتزاعی گفت: اکنون فیزیوتراپیست ها از ابزارهای الکترونیکی بیشتر در جهت بررسی روند درمان و نحوه چگونگی بکارگیری تکنیک های فیزیوتراپی فیزیکی توسط فیزیوتراپ استفاده می کنند.
وی افزود: در این سمینار دو روزه ، استفاده از تکنولوژی های نوین در فیزیوتراپی در پنل تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
علمی **9340**1440
خبرنگار: منیر ابراهیمی زاده** انتشار:‌معصومه گلشن
کد N1544626

وبگردی