آفتاب

معاون وزارت ورزش و جوانان: کارگروه های حوزه آسیب های اجتماعی باید تخصص داشته باشند

معاون وزارت ورزش و جوانان: کارگروه های حوزه آسیب های اجتماعی باید تخصص داشته باشند

شیراز- ایرنا - معاون اداره کل مشارکت های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان گفت:با توجه به حساسیت آسیب های اجتماعی لازم است کار گروه هایی که در این حوزه فعالند دارای تخصص باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا نورالله پاشا سه شنبه در حاشیه برگزاری دوره توانمند سازی سازمان های مردم نهاد کشور در حوزه آسب های اجتماعی در شیراز بیان کرد:هدف از تشکیل اینگونه دوره ها بهینه سازی محیط از طریق فعال تر ساختن اهدف نسل جوان و ارتقای مسئولیت پذیری آنهاست .
وی اضافه کرد:افزایش مشارکت های اجتماعی جوانان ازطریق استفاده از امکانات بومی و محلی،کاهش آسیب های اجتماعی از طریق توانمندسازی و آگاهی سازی، ایجاد فضای مناسب اجتماعی برای بروز و شکوفایی استعدادهای جوان از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی، تخصصی است .
پاشا ادامه داد: سازمان هایی می توانند قدرت بگیرند که تخصص داشته باشند و اطلاعات خود را بالا ببرند ضمن اینکه اینگونه سازمان ها باید استقلال خود را حفظ کنند چرا که بیشتر کارها باید توسط مردم انجام شود.
معاون وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه کاهش و فعالیت برای زدودن آسیب های اجتماعی برای جوانان می تواند جذابیت داشته باشد، افزود: باید به اهمیت این موضوع پی ببریم و اجازه ندهیم به جامعه سرایت کند ضمن اینکه اگر تخصص درمان درد را نداشته باشیم نمی توانیم نسخه شفا بخش بپیچیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به شرکت کنندگان در این کلاس بیان کرد: طرح هایی که ارایه می دهید باید با خلاقیت در زمینه های مختلف اجتماعی نوشته شود که دارای مفهوم باشد.
پاشا اضافه کرد: از 425 طرح ارایه شده به وزارتخانه بیش از 60 در صد آنها طرح های خوبی نبودند از این رو باید در نوشتن طرح، بیشتر خلاقیت به خرج دهید .
پاشا افزود: کارگروهای تخصصی و فعال در سراسر کشور به همایش های مختلف دعوت خواهند شد و به لحاظ مالی کمک خواهیم کرد و از برترین ها هم در جشنواره اتفاق باحضور رییس جمهوری تقدیرخواهد شد .
این مقام مسئول بیان کرد: انتظار داریم ازاین همایش ها که بسیار مفید هستند به نحو احسن استفاده کنید و دراستان های خود برای برطرف کردن چالش های اجتماعی بهره ببرید.
معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان فارس هم گفت:متاسفانه آمار کشیدن سیگار در جامعه به سن 11 سال رسیده و اعتیاد هم به دبیرستان ها کشیده شده است و 10 در صد بانوان نیز اعتیاد دارند .
علی رضایی ادامه داد: باید آسیب هارا شناسایی کنیم و شخصیت ها و خانواده هایی را که دچار این گونه مسایل هستند بشنایم.
وی افزود:درصورتی که با نگاه تخصصی وارد محله های آسیب پذیر شویم می توانیم در رفع مشکلات آنها تاثیر گذار باشیم ضمن اینکه باید به ساختار خانواده های آسیب پذیر توجه کنیم .
رضایی بیان کرد: اگر فرد معتادی در خانوده ای باشد جوانان این خانواده بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند و مستعد هر گونه ناهنجاری هستند.
معاون فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان فارس بیان کرد : مواد مخدر صعنتی جایگزین مواد مخدر سنتی شده و چون آسان بدست می آید امکان آسیب رسیدن به جامعه زیاد است.
دوره توانمند سازی سازمان های مردم نهاد کشور در حوزه آسیب های اجتماعی روزهای چهار شنبه و پنجشنبه نیز در شیراز ادامه دارد.
خبرنگار: حمیدرضا خلیقی ** انتشاردهنده: غلامرضا مالک زاده
7368 / 1876
کد N1544605

وبگردی