آفتاب

کارآفرینی بنیاد برکت در مناطق محروم استان زنجان

کارآفرینی بنیاد برکت در مناطق محروم استان زنجان

زنجان - ایرنا - حمایت از کارآفرینان محلی و توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌ یافته‌ استان زنجان به‌طور جدی مورد توجه بنیاد برکت است.

به گزارش ایرنا ، بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تاکنون 991 میلیارد ریال در زمینه‌ی توانمندسازی اقتصادی وکارآفرینی در استان زنجان سرمایه‌گذاری کرده است.
حاصل این سرمایه‌گذاری‌ها مشارکت در راه‌اندازی شش طرح توانمند سازی اقتصادی در جوار شهرهای زنجان، ایجرود و ابهر بوده است.
در حال حاضر مشارکت مالی بنیاد برکت در دو مورد از این طرح‌ها همچنان ادامه دارد اما از سایر طرح‌ها خارج شده و سهام خود را به شرکای کارآفرین خود واگذار کرده است.
تولید انواع سیم و کابل، پوشش پلی اتیلن لوله‌های صنعتی، کنستانتره روی و سرب، کود شیمیایی، نان سنتی و صنعتی، در این واحدهای اقتصادی و تولیدی دنبال می‌شود.
با مشارکت بنیاد برکت در طرح‌های یاد شده برای بیش از 4900 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است که یکی از اهداف مهم این بنیاد در این ‌گونه فعالیت‌ها تلقی می‌شود.
بنیاد برکت درهشت سال گذشته در267 طرح اقتصادی درسطح کشور سرمایه ‌گذاری کرده است که این همکاری اقتصادی در 124 مورد همچنان تداوم دارد.
مشارکت مالی این بنیاد اجتماعی و اقتصادی در طرح‌های یاد شده منجر به کارآفرینی برای بیش از 166 هزار و 642نفر به‌شکل مستقیم و غیرمستقیم شده است.
حجم کل سرمایه‌گذاری‌های بنیاد برکت در طرح‌های مذکور 48 هزار میلیارد و 770 میلیون ریال بوده است.
این بنیاد که در سال 86 برای محرومیت‌زدایی از مناطق محروم کشور تأسیس شد تاکنون هزاران طرح زیربنایی،توانمندسازی اقتصادی،مدرسه‌سازی و مسجدسازی، امور درمانی، بیمه‌ای و حمایتی در مناطق محروم کشور دنبال کرده است. تاکنون حجم کل سرمایه‌گذاری بنیاد برکت در این‌گونه فعالیت‌ها بالغ بر 63 هزار و 200 میلیارد ریال بوده است.
انتشار دهنده : علی شهیدیان
کد N1544451

وبگردی