آفتاب
توسط وزیر بهداشت

بخشهای زایمان دو بیمارستان مشهد و چناران بهره برداری شد

بخشهای زایمان دو بیمارستان مشهد و چناران بهره برداری شد

مشهد- ایرنا- بخش های زایمان ایمن (LDR) در بیمارستان های شهید هاشمی نژاد مشهد و ثامن الائمه (ع) شهرستان چناران روز سه شنبه طی مراسمی از طریق ویدئو کنفرانس همزمان با سراسر کشور توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیر امور بیمارستانها و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در این مراسم هشت تخت زایمان ایمن در بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد و چهار تخت زایمان در بیمارستان چناران در مجموع با هزینه 9 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
دکتر مرتضی طالبی افزود: بر اساس طرح تحول نظام سلامت 105 تخت زایمان ایمن در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه اندازی می شود که تاکنون 42 تخت از این تعداد مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: هم اکنون بخش های زایمان ایمن در بیمارستان های ام البنین (س) و شهید هاشمی نژاد مشهد و بیمارستان شهرهای درگز، خواف و بردسکن فعال شده است.
وی گفت: با اقدامات انجام شده در این حوزه میزان سرازین ها در بیمارستان های دولتی و خصوصی زیرپوشش و تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیش از 57 درصد در سال 1392 به 47 درصد در سال جاری کاهش یافته است.
طالبی افزود: میزان سزارین ها در بیمارستان های دولتی زیرپوشش این دانشگاه نیز به حدود 24 درصد رسیده است.
هم اکنون 24 بیمارستان در مشهد و برخی شهرستان های خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** منتشر کننده: محمد حسین علی مقدم
کد N1544420

وبگردی