آفتاب
هنر مهر در نمایشگاه مطبوعات-۱۷

گودرزی دیباج: باید برای حوزه فرهنگ و هنر ستاد بحران تشکیل داد

گودرزی دیباج: باید برای حوزه فرهنگ و هنر ستاد بحران تشکیل داد

مرتضی گودرزی دیباج که در دومین روز کاری نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا کرد، معتقد است با درک شرایط بحرانی حوزه فرهنگ و هنر باید برای این حوزه ستاد بحران تشکیل داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی گودرزی دیباج روز گذشته ۱۵ آبان‌ماه در دومین روز کاری بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری مهر به طور جامع درباره هنر دینی، فراز و فرودها، چالش ها و نقاط ضعف و قوت سخن گفت.

این پژوهشگر، هنرمند و استاد دانشگاه در بخشی از صحبت های خود بیان کرد: در این دوره که تنفس می کنیم از طرف سیستم‌ها و دستگاه های تحقیقاتی و رسانه ها و موسسات آموزشی و تربیتی نسبت به حوزه فرهنگ و هنر به شدت غفلت داریم. غفلتمان این است که آموزه های دینی و آموزه های بنیادین هنری را به شکل تدریجی از دوران کودکی آموزش نمی دهیم. ما بحث جدی در حوزه تربیت نسل ها داریم.

وی ادامه داد: هنرمند ما کاملا رها شده است. ما اگر در حوزه اطلاعات و امنیت و نظامی باید چشمانمان باز باشد و باید به طور دائم دشمن را رصد کنیم و یک لحظه از آنها غافل نشویم و این موضوع تعطیل بردار نیست، به شما عرض می کنم در حوزه مسائل فرهنگی و هنری ما نیز کاملا باید  امنیتی نگاه شود و باید به همان فوریت نگاه امنیتی، به آن نگاه کنیم. در این صورت است که بحران را می بینیم و ستاد بحران برای آن تشکیل می دهیم و لحظه‌ای رهایش نمی کنیم.

گودرزی دیباج با انتقاد از رسانه ملی گفت: ما ساعت‌ها در رسانه ملی درباره آشپزی صحبت می کنیم اما درباره تبیین جایگاه فرهنگ و هنر که یک سر آن به مسائل اقتصادی وصل است، وقتی نمی‌گذاریم.

مشروح این گفتگو متعاقبا منتشر می‌شود.

کد N1544408

وبگردی