آفتاب
دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۸:

نگران بازگشایی دوباره معادن شن و ماسه هستیم

نگران بازگشایی دوباره معادن شن و ماسه هستیم

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۸ گفت: معادن شن و ماسه پیش از این هم تعطیل شده بودند اما دوباره بازگشایی شدند و این موضوع باعث نگرانی ماست.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۸ در سیصد و چهارمین نشست علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: تعطیلی معادن شن و ماسه اقدام بسیار ارزشمندی بود که در این منطقه انجام شد.

لطفی اضافه کرد: باید بگویم معادن شن و ماسه قبلا نیز با پیگیری های صورت گرفته تعطیل شده بود اما مجددا راه اندازی شد و این موضوع در حال حاضر نگرانی اصلی ماست.

وی اضافه کرد: درباره چند هزار هکتار معادن شن و ماسه که تعطیل شده است وعده ایجاد پروژه های فرهنگی و تفریحی را داده اند اما تاکنون توافقی میان مالکان و سهامداران صورت نگرفته است.

لطفی با بیان این مطلب که اجرای این پروژه با مشکلات عدیده مواجه است، گفت: جدا از به نتیجه نرسیدن سهامداران و شهرداری عملیات مقاوم‌سازی جداره گودال های عمیق معادن شن و ماسه متوقف شده و این بسیار خطرناک است زیرا با یک بارندگی کوچک احتمال ریزش وجود دارد.

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۸ در ادامه صحبت خود  به آسیب های اجتماعی موجود در محدوده راه آهن اشاره کرد و گفت: حضور گسترده معتادان، کارتن خواب ها، دزدی و ... به واسطه وضعیت موجود به وجود آمده که نیاز به ساماندهی فوری دارد. این آسیب ها در حال حاضر مشکلات بسیاری را برای سکنه ایجاد کرده که باید هر چه سریعتر نسبت به برون رفت از آن اقدام شود.

لطفی ناتمام ماندن پروژه بزرگراه شهید بروجردی و ۴۵ متری بهار را نیز باعث ایجاد مشکلات متعدد برای سکنه منطقه خواند و گفت: این پروژه ها نیز نیمه تمام رها شده اند که باعث بروز مشکلات متعدد در منطقه هستند.

وی با اشاره به بساط گستری گسترده در منطقه نیز گفت: واقعا مشخص نیست نیروهای شهربان چه کاری انجام می دهند چرا که دستفروشان به معنای واقعی خیابان را بسته اند و تردد را در آنجا با مشکلات متعدد رو به رو ساخته اند.

لطفی با اشاره به مرکز غیرمجاز تفکیک زباله در تقی آباد گفت: روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن زباله خشک به این مرکز انتقال می یابد که درخواست ما این است که مرکز تفکیک زباله تقی آباد به خارج منطقه منتقل شود زیرا باعث بروز مشکلات متعدد شده است.

دبیر دبیران شورایاری منطقه ۱۸ در خاتمه گفت: منطقه ۱۸، ۱۰ درصد وسعت شهر تهران است و از مناطق بسیار پرجمعیت تهران محسوب می شود تقاضای ما این است که نسبت به رفع مشکلات به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی در این منطقه چاره اندیشی شود.

کد N1544312

وبگردی