آفتاب

فعال سیاسی: حق انتخاب بدون فعالیت احزاب ایجاد کننده دموکراسی توده ای است

فعال سیاسی: حق انتخاب بدون فعالیت احزاب ایجاد کننده دموکراسی توده ای است

بوشهر-ایرنا- عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: حق انتخاب بدون وجود فعالیت احزاب پدید آورنده دموکراسی فله ای و توده ای است.

به گزارش ایرنا، علی محمد نمازی روز سه شنبه در حاشیه آغاز بکار انجمن اسلامی دانشگاه فرهنگیان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: تشکل های سیاسی ابزار دموکراسی است و دموکراسی بدون احزاب ناکارآمد است.
وی با تاکید بر اینکه شاه بیت دموکراسی حق انتخاب مردم است گفت: ایجاد احزاب کارآمد یک ضرورت است که باید نسبت به آن توجه جدی وجود داشته باشد.
نمازی در باره نقش فعالیت مطبوعات بیان کرد: مطبوعات آینه جامعه محسوب شده و چنانچه خود را در آینه بد می بینیم باید خود را اصلاح کنیم نه اینکه به فکر شکستن آینه باشیم.
وی اضافه کرد: دولت باید تصدی گری را کاهش و بیشتر به نظارت و سیاست گذاری بپردازد که در این ارتباط استفاده از تجربیات موفق امری اجتناب ناپذیر است.
نمازی گفت: دولت هاباید از آزمون و خطا پرهیز کنند و راههایی که پیش از این مورد آزمایش قرار گرفته را دوباره آزمایش نکنند.
نمازی ادامه داد: وجود بانک مرکزی مستقل، بخش خصوصی توانمند و داشتن سعه صدر از جمله وظایف مهم دولت است.
وی یادآور شد: در شرایط کنونی مهم ترین موضوع جوامع بشری حکمرانی خوب است و کشور عراق که امروز به چنین شرایط گرفتار شده دلیل اصلی آن حکمرانی ناصحیح صدام حسین بود که با وجود ظرفیت های فراوان کشور عراق از آنها بخوبی استفاده نکرد.
نمازی بیان کرد: عکس کشور عراق، هند است که با وجود مذهب و فرقه های متعدد اما بخوبی این کشور هدایت شده و در زمره کشور های پیشرفته قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: مهم ترین موضوع حکمرانی خوب این است که تناسب میان مسئولیت ها و اختیارات وجود داشته باشد.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1544267

وبگردی