آفتاب
در نشست بررسی علل حاشیه نشینی مطرح شد؛

بیشتر جرائم خشن در مناطق حاشیه نشین رخ می دهد

بیشتر جرائم خشن در مناطق حاشیه نشین رخ می دهد

نشست تخصصی بررسی آسیب های حاشیه نشینی و جرائم و معضلات آن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر امروز نشست حاشیه‌نشینی و امنیت اخلاقی با حضور جمعی از مدیران معاونت اجتماعی قوه قضائیه در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی از جرم معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با حضور در این نشست در رابطه با موضوع حاشیه‌نشینی و آسیب های اجتماعی گفت: در حال حاضر ایران با ۳ چالش مواجه است که مهمترین آن موضوع خشکسالی و بحران آب است.

وی در خصوص چالش کم آبی گفت: ایران دائماً با موضوع خشکسالی درگیر است و در همین راستا سازمان ملل متحد بیان کرد که در چند سال بعد ایران و ۷ کشور خاورمیانه از جمله مصر،‌ لیبی، الجزایر و یمن در صورت عدم اندیشیدن تدابیر مناسب دچار بحران جدی می‌شود.

ساوری در رابطه با چالش‌های موجود از جمله حاشیه نشینی  در ایران گفت: یکی از این چالش‌ها بحث مهاجرت و حاشیه‌نشینی ناشی از کمبود آب است و چالش دیگر نیز بیکاری و کمبود اشتغال اعم از بیکاری جمعیت تحصیل‌کرده و غیر تحصیل‌کرده است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی جرم قوه قضائیه در رابطه با راهبردهای کنترل حاشیه‌نشینی مطرح کرد: یکی از راهبردهای پیش رو در زمینه کنترل حاشیه‌نشینی توانمندسازی سکونت‌های موجود و یکی دیگر از راهبردها گسترش مناطق جدید حاشیه‌نشین است.

در ادامه مهندس روستا، یکی از مسئولان ستاد بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری گفت: تمرکز این ستاد بر پیشگیری از افزایش سطح مناطق حاشیه نشین است. 

جوهری، مدیر کل پیشگیری از وقوع جرم استان البرز در ادامه این نشست در خصوص رابطه وقوع جرم و حاشیه نشینی گفت : بیشتر جرائم خشن در مناطق حاشیه نشین رخ می دهد که از جمله آنها می توان به سرقت، زورگیری، جرائم مرتبط با مواد مخدر اشاره کرد. 

وی افزود: ۴۰درصد جرائم استان البرز در حواشی این شهر رخ می دهد. 

کد N1543920

وبگردی