آفتاب
مشاور دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:

ارتباط والدین با فرزندان در ایران بین 17 تا 20 دقیقه در روز است

ارتباط والدین با فرزندان در ایران بین 17 تا 20 دقیقه در روز است

ارومیه - ایرنا - مشاور دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: ارتباط والدین ایرانی با فرزندان خود بین 17 تا 20 دقیقه در روز است در حالی که برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید ارتباط تنگاتنگی بین والدین و دانش آموزان برقرار باشد.

حمید صرامی روز دوشنبه در دوره توانمندسازی مدرسان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ارومیه افزود: 15سالگی حساس ترین سن در ابتلا به سوء مصرف مواد است و 50 درصد والدین در ایران بعد از سه تا پنج سال از اعتیاد فرزندانشان مطلع می شوند.
وی بیان کرد: باید مدیران و مسئولان مدرسه برای مقابله و پیشگیری از گرفتار شدن نوجوانان به مواد مخدر و آسیب های اجتماعی خصوصیت های رفتاری نسل حاضر را بشناسند.
صرامی خشن بودن، مدگرایی، فقر مهارت، شب بیداری را خصوصیت نسل امروزی بیان کرد و افزود: کودکان ما دچار شخصیت های ژلاتینی شده اند و زودرنجی جزء اخلاق آنان شده است.
وی اضافه کرد: توانمندسازی دانش آموزان، اولیا و معلمان سه حلقه اصلی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.
این کارگاه یک روزه به منظور توانمندسازی مشاوران مدارس استان آذربایجان غربی در محل سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه برگزار می شود.
این کارگاه در 12 استان و سه حلقه توانمندسازی دانش آموزان، اولیا و اینکه چگونه هر معلم پیام آور یک پیام پیشگیری از آسیب های اجتماعی باشد، اجرا می شود.
به گزارش ایرنا افزون بر 200 مدرس و مشاور در این دوره شرکت دارند.
آذربایجان غربی دارای 570 هزار دانش آموز است.
خبرنگار: طاهره نوید آرین*انتشار دهنده: علی شریفی
7125/2093* 1200
کد N1543848

وبگردی