آفتاب

افزایش پنج برابری تولید انار بوسیله باغدار ابرکوهی

افزایش پنج برابری تولید انار بوسیله باغدار ابرکوهی

یزد - ایرنا – مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: باغدار نمونه استان یزد در شهرستان ابرکوه با وجود کم آبی و مشکلات دیگر تولید محصول انارخود را به بیش از پنج برابر متوسط تولید افزایش داده است.

مهدی غیب الهی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: سیف اله خیر پور باغدار ساکن روستای بخش مرکزی ابرکوه به عنوان انار کار نمونه در سال زراعی جاری به استان معرفی شده است .
وی افزود: این انار کار نمونه با به کارگیری فنون جدید کشاورزی و توانمندی های خود دربخش کشاورزی و باغی توانسته عملکرد خود را به 135 تن در هکتار برساند .
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه همچنین خاطرنشان کرد: این کشاورز از سطح یک هکتار باغ انار خود بیش از 135 تن انار از ارقام شیرین شهبازو میخوش عقدایی تولید کرده است .
شیروانی گفت: این کشاورز با بکارگیری توصیه های فنی کارشناسان و مبارزه غیر شیمیائی با کرم گلوگاه انار و همچنین آبیاری نوین و تغذیه مناسب تولید انار رابه پنج برابر افزایش داده است .
وی بیان کرد این کشاورز در منطقه علوی بخش مرکزی ابرکوه با اختصاص40 هکتار اراضی و یک حلقه چاه به تولید محصولات مختلف کشاورزی مشغول است.
غیب الهی تصریح کرد : کلاسها و بازدیدهای آموزشی و ترویجی جهاد کشاورزی نقش موثری در عملکرد تولید محصولات کشاورزی دارد .
این مسئول یادآورشد: خشکسالی و بحران آب یکی دیگر از مشکلات کشاورزان شهرستان است و به همین دلیل جهت استفاده بهینه از آب اجرای روش آبیاری نوین (قطره ای) در باغ توصیه می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه تصریح کرد: سطح زیر کشت انار در این شهرستان 630 هکتار است که از این مقدار بطور متوسط 15تن و در برخی از باغ ها 30 تن انار در هکتار و درمجموع بیش از 10هزارتن انار تولید شده است.
شهرستان ابرکوه با 2بخش و 50 هزار نفر جمعیت در 140 کیلومتری غرب یزد واقع است.
7539/ 5054 خبرنگار: ابوالفضل کارگر ** انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
کد N1543756

وبگردی