آفتاب

فضای پسابرجام فرصت مناسبی برای توسعه روابط همکاری دو کشور است

فضای پسابرجام فرصت مناسبی برای توسعه روابط همکاری دو کشور است

ایلنا: وزیر نیرو گفت: فضای پسابرجام فرصت بسیار مناسبی را برای ایران و کشورهای همجوار آن جهت توسعه روابط و تحکیم آن در زمینه های مختلف فراهم آورده است.

به‌گزارش  ایلنا، "حمید چیت‌چیان" وزیر نیرو ظهر امروز (دوشنبه) در آیین گشایش یازدهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و تاجیکستان با "عثمان علی عثمان‌زاده" وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان ضمن اشاره به مشترکات دینی و فرهنگی و تاریخی دو کشور اظهار داشت: اشتراکات فرهنگی و تاریخی دو کشور ماهیت ویژه‌ای به روابط بخشیده و زمینه‌های متعددی برای همکاری های دوجانبه فراهم کرده است.

وی افزود: مطمئنا برگزاری منظم اجلاس کمیسیون مشترک و تبادل دیدارها باعث تحکیم روابط سیاسی و فرهنگی و رشد همکاری اقتصادی بین دو کشور می شود.

وزیر نیرو تصریح کرد: فضای پسابرجام فرصت بسیار مناسبی را برای ایران و کشورهای همجوار آن جهت توسعه روابط و تحکیم آن در زمینه‌های مختلف فراهم آورده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی اجلاس، ایجاد تحرک و توسعه فزاینده در همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور و همچنین رفع موانع موجود جهت توسه روابط و همکاری‌هاست، خاطرنشان کرد: امید است این اجلاس بتواند زمینه رفع مشکلات موجود در زمینه مطالبات پیمانکاران ایرانی در پروژه سد و نیروگاه سنگ توده را فراهم آورد.

چیت‌چیان گفت: امید است اسناد توافق شده این اجلاس برگ زرینی در روابط و مناسبات دو کشور را فراهم آورد و بستر ساز مراودات شرکت‌های خصوصی فعال در زمینه آب و برق در دو کشور برادر شود.

گفتنی است، میزان مبادلات تجاری دو کشور از ابتدای سال میلادی تا امروز برابر با ۷۴.۲ میلیون دلار است که از این میزان، صادرات و واردات ایران از کشور تاجیکستان به ترتیب برابر با ۵۵ و ۱۹.۲ میلیون دلار است.

 

کد N1543687

وبگردی