آفتاب
رئیس سازمان ثبت احوال خبرداد:

انتشار آمار وقایع حیاتی به ویژه طلاق و ازدواج در کشور متوقف نشده است

انتشار آمار وقایع حیاتی به ویژه طلاق و ازدواج در کشور متوقف نشده است

زنجان - ایرنا - معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: انتشار آمار جزء وظایف سازمان ثبت احوال کشور به شمار می رود و به هیچ عنوان انتشار آمار وقایع حیاتی به ویژه طلاق و ازدواج متوقف نشده است.

حمید درخشان نیا روز دوشنبه در حاشیه معارفه رئیس اداره کل ثبت احوال استان زنجان در گفت و گو با خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در ارتباط با توقف انتشار آمار طلاق و ازدواج در کشور افزود: خبر مربوط به توقف انتشار آمار طلاق و ازدواج صحت ندارد و اعلام آن از سوی یکی از دست اندرکاران این سازمان نظر شخصی بوده است.
وی اظهار کرد: این سازمان به طور مستمر روزانه، هفتگی، ماهیانه، فصلی و سالیانه تمامی آمارهای وقایع حیاتی، ولادت، وفات، ازدواج و طلاق را در پایگاه اطلاعاتی جمعیتی سازمان منتشر می کند و این جز اهداف کلان سازمان بوده و هیچ توقفی در انتشار آن نشده است.

*** تمامی افراد بالای 15 سال کارت هوشمند ملی دریافت می کنند
این مسئول در ارتباط با وضعیت صدور کارت هوشمند ملی در کشور نیز گفت: با توجه به هدف گذاری انجام شده تا پایان امسال حدود 20 میلیون کارت هوشمند ملی برای متقاضیان صادر می شود و تا پایان سال آینده نیز تمامی افراد 15 سال و بالا تحت پوشش قرار می گیرند.
وی بیان کرد: این برنامه به هدف نهایی خود نزدیک شده است و طبق برنامه پیش می رود و با نصب دستگاه های جدید سرعت صدور کارت هوشمند ملی افزایش خواهد یافت.
درخشان نیا افزود:هم اکنون برای تمامی کسانی که ایرانی هستند و تابعیت این کشور را دارند شناسنامه صادر و کد ملی صادر می شود.
وی یادآوری کرد: تمامی افراد کشور و حتی همه ایرانیان خارج از کشور دارای شماره ملی هستند.
این مسئول خاطر نشان کرد: ثبت چهار واقعه حیاتی شامل ولادت، وفات، ازدواج و طلاق در برخی استان ها بالای 98 درصد است.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم سیدعلی شفیعی به عنوان مدیر کل جدید ثبت احوال استان زنجان معرفی و از خدمات احد جودی، مدیرکل قبلی این اداره قدردانی شد.
6085/7320
خبرنگار: اعظم شامی*** انتشار دهنده: رویا رفیعی
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار استان زنجان به کانال www.telegram.me/irnazanjaan بپیوندید.
کد N1543547

وبگردی