آفتاب

ارائه لیست 575 نفری از بدهکاران بانکی به قوه قضاییه

ارائه لیست 575 نفری از بدهکاران بانکی به قوه قضاییه

معاون اول رئیس جمهور گفت: یک لیست 575 نفری از افرادی که نسبت به پرداخت معوقات خود سر باز زده‌اند در اختیار رئیس قوه قضائیه گذاشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور در آئین تودیع و معارفه وزیر آموزش و پرورش که صبح امروز (دوشنبه) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، اظهار داشت: سیاست‌های اصلی دولت در مدرسه و آموزش تبیین می‌شود و مدارس باید فرزندان ما را براساس اعتدال، عقلانیت و امید به آینده تربیت کنند.

وی ادامه داد: ایستادگی دکتر فانی در سال‌هایی که مسئولیت آموزش و پرورش را داشتند؛ قابل تقدیر است و مطمئن هستم با تجربه و دانش دکتر آشتیانی و پذیرش این مسئولیت سخت در ماه‌های پایانی دولت علی‌رغم وجود محدودیت‌های مالی دولت می‌تواند؛ آموزش و پرورش را به شرایط مطلوب برساند.

جهانگیری اضافه کرد: در آموزش و پرورش انواع محدودیت‌ها از جمله کهنگی نظام اجرایی و اداری، کمبود منابع مالی و اعتبارات و غیره را پیش رو داریم که دکتر فانی موفق شدند بخش زیادی از محدودیت ها را پشت سر بگذارند.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد:  هدف ما توسعه همه‌جانبه است که جز با توسعه منابع انسانی و سرمایه اجتماعی محقق نمی‌شود و این امر وابسته به ارتقاء وضعیت آموزش‌ و پرورش است و تنها کار دولت نیست.

جهانگیری با بیان اینکه با توجه به سرعت تحولات علمی، آموزش و پرورش باید توانایی پاسخگویی به نیازهای عصر دانایی را داشته باشد، بر ضرورت تامین زندگی شرافتمندانه برای معلمان تاکید کرد.

وی افزود: سرمایه‌گذاری در آموزش  و پرورش را نباید هزینه جاری تلقی کنیم، چرا که هر پولی که اینجا هزینه می‌شود به عنوان سرمایه کشور به حساب آمده و هیچ سرمایه‌ای بالاتر از تقویت منابع انسانی نیست.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بودجه آموزش  و پرورش از سال ۹۲ از مبلغ ۱۴۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به مبلغ ۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، افزود: البته این مبلغ غیر از ۴۰۰۰ میلیارد تومانی است که باید به عنوان پاداش بازنشستگان اختصاص دهیم، که قدری در پرداخت آن تاخیر شده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه یک لیست 575 نفری از افرادی که از پرداخت معوقات خود سر باز زده‌اند در اختیار رئیس قوه قضائیه گذاشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در ستاد مبارزه با مفاسد نیز موضوع مطالبات معوق را پیگیری کرده و با همکاری قوه قضائیه برخوردهای لازم صورت می‌گیرد و تعدادی نیز دستگیر شدند.

کد N1543520

وبگردی