آفتاب

تودیع ومعارفه وزیر آموزش وپرورش برگزار شد/ آخرین عکس یادگاری فانی

تودیع ومعارفه وزیر آموزش وپرورش برگزار شد/ آخرین عکس یادگاری فانی

امروز مراسم تودیع و معارفه وزیر آموزش و پرورش برگزار شد و این مراسم با حاشیه هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز مراسم تودیع علی اصغر فانی و معارفه فخرالدین دانش آشتیانی وزیر جدید وزارت آموزش و پرورش در کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان برگزار شد.

تمام صندلی های سالن همایش کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان از مسئولان وزارت آموزش و پرورش و فرهنگیان پر شده بود.

در دولت قبل فرهنگیان را با چماق می زدند

اولین سخنران این مراسم علی اصغر فانی وزیر اسبق وزارت آموزش و پرورش بود که به تحلیل و مقایسه این وزارت خانه در دوران پیش از تصدی گریش پرداخت و به ایجاد امنیت فرهنگیان در دوران وزارت خویش تاکید کرد و گفت: در دولت قبل هنگامی که تجمع شکل می گرفت با چماق  فرهنگیان را می زدند اما بنده امنیت فرهنگیان را جایگزین فرهنگ امنیتی کردم.

کاهش اعتبارات غیرپرسنلی آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید

وی تصریح کرد: باید یک واقعیت تلخ را بگویم سهم اعتبارات غیرپرسنلی از کل اعتبارات آموزش و پرورش از ۱.۶ درصد در سال ۹۲ به یک درصد در سال ۹۴ کاهش یافت و با یک درصد چه کاری می توان کرد؟ هزینه های جاری، سرانه مدرسه، بحث های کیفیت بخشی باید اجرا می شد. سهم بودجه سایر آموزش و پرورش، ۴۰۰ میلیارد تومان با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد تومان بود و تمام هزینه های غیرپرسنلی را باید با یک درصد پرداخت می کردیم.

وی با تاکید بر دنبال کردن سیاست توسعه مشارکت گفت: این سیاست موجب شد تا آموزش و پرورش دغدغه عمومی شود و خیرین مدرسه ساز با عنوان مشارکان غیردولتی به ما کمک کردند همچنین توانستیم عوارض شهرداری را که سال ها پرداخت نمی شد، پیگیری کنیم.

توصیه های فانی به دانش آشتیانی

فانی توصیه هایی به وزیر آموزش و پرورش داشت که می توان به مراقبت از توسعه مشارکت، اجرای متوازن سند تحول بنیادین با استفاده از نقشه راه،  بهسازی و مدیریت نیروی انسانی، توجه به فضای مجازی و آسیب های اجتماعی اشاره کرد.

آخرین درخواست فانی

آخرین درخواست فانی از معاون اول رئیس جمهور نیز حذف تبعیضی که میان حقوق فرهنگیان و سایر کارکنان دولت وجود دارد، بود.

دومین سخنران، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور بود که پیش از سخنرانی، از وزیر سابق آموزش و پرورش با اهدای هدیه ای تجلیل کرد.

حساب کشی از قلدرانی که از بانک سرمایه پول بردند و نمی دهند

جهانگیری در سخنرانیش به اختلاس هشت هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان که این روزها بزرگترین حاشیه وزارت آموزش و پرورش در نزد افکار عمومی است سخن گفت و به مبارزه دولت با فساد تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه معوقات به بانک ها بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: یک گروه از این بدهکاران، اکثریت و فعالان اقتصادی هستند و زمانی که  تورم ۴۰ درصد شد،  نتوانستند پولشان را برگردانند و ما این ها را مفسد نمی دانیم و باید به این ها کمک کرد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: یک تعداد دیگری هم هستند که وقتی پول گرفتند، وثیقه خوب نگذاشتند و با زد و بند وام گرفتند و روزی که وام گرفتند هم می دانستند که نمی خواهند این پول را پس بدهند.

وی بیان کرد: معوقه بانک سرمایه ۸ هزار میلیارد تومان از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان  کل معوقات بانکی کشور است،  افرادی  که با قلدری این پول ها را گرفتند و پس نمی دهند، حتما از آنان پس می گیریم و حساب کشی خواهیم کرد.

آخرین سخنران این مراسم فخرالدین دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش بود.

بلافاصله پس از اتمام سخنرانی ها، اسحاق جهانگیری و دانش آشتیانی مراسم را ترک کردند.

در این مراسم تمام معاونت ها، اداره کل های آموزش و پرورش، تشکل ها و سازمان ها با اهدای هدایایی همچون لوح تقدیر و تابلوفرش تجلیل کردند. از طرفی قرار شد، وزیر سابق آموزش و پرورش در مراسم دیگری نیز توسط اداره کل های آموزش و پرورش سراسر کشور تجلیل شود.

همچنین آخرین عکس یادگاری فانی با معاون های خود نیز در پایان مراسم گرفته شد.

یکی دیگر از حاشیه های این مراسم، دلجویی خبرنگاران حوزه آموزش و پرورش از وزیر سابق بود، اما هنگامی که مسئول دفتر وزیر سابق گفت، خبرنگاران منتظر وزیرند تا از وی خداحافظی کنند، فانی پاسخ داد، «با خبرنگاران صحبت نمی کنم» در عین حال فانی در مواجهه با دوربین صدا و سیما  از خبرنگاران تشکر کرد.

کد N1543513

وبگردی