آفتاب

در آستانه انتخابات، بخت با هیلاری یار شد

در آستانه انتخابات، بخت با هیلاری یار شد

پلیس فدرال ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که فعل مجرمانه‌ای در تحقیق تازه از ایمیل‌های کلینتون نیافتیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت خبرگزاری رویترز ، جیمز کومی رئیس اف بی آی گفت که هیچ شواهد جدیدی مبنی بر اینکه کلینتون باید با اتهامات مواجه شود پیدا نکرده است.
اعلام نظر کومی فقط دو روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاشی برای زدودن شک و تردید در خصوص اظهار نظر وی که گفت اف بی آی به بررسی ای میل ها خواهد پرداخت می باشد.
این اتهامات به دلیل استفاده هیلاری کلینتون ( وزیر خارجه وقت آمریکا) از یک سرور ایمیل شخصی برای انجام مکاتبات دولتی، علیه وی مطرح شد.

در همین زمینه بی بی سی گزارش داد: پلیس فدرال آمریکا می‌گوید در جریان دور جدید تحقیقات از پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون به موردی که مجرمانه تلقی شود برخورد نکرده است. اعلام خبر تحقیق دوباره از پرونده ایمیل‌های خانم کلینتون، تاثیر چشمگیری بر نتایج نظرسنجی در روزهای اخیر گذاشته بود و فاصله نامزد دموکرات‌ها را با دونالد ترامپ جمهوری‌خواه به حداقل ممکن طی دو سال گذشته رسانده بود.

روز یکشنبه (ششم نوامبر - ۱۶ آبان) جیمز کومی رییس اف‌بی‌آی به شدت در روزهای گذشته زیر فشار انتقادها قرار داشت، گفت بررسی جدید ای‌میل‌های مفقود شده هیلاری کلینتون حاوی نکات تازه‌ای نبوده و اف‌بی‌آی به همان نتیجه‌ای رسیده که تابستان گذشته رسیده بود.

آقای کومی ۱۰ روز پیش در نامه‌ای به چندین نفر از روسای کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا خبر داده بود که اف‌بی‌آی در تحقیق درباره پرونده‌ای که به این موضوع ربط نداشته، از وجود ای‌میل‌های تازه‌ای مطلع شده است.

آقای کومی گفت بود که اف‌بی‌آی باید روشن کند آیا این ای‌میل‌ها حاوی اطلاعات محرمانه‌ای بوده‌اند یا خیر.

او امروز (یکشنبه) در نامه‌ای جدید که از روند کار کارآگاهان اف.بی.آی بروی این پرونده خبر می‌داد، نوشت بررسی این رشته از ایمیل‌های جدید تاثیری بر نتیجه‌گیری قبلی اف.بی.آی. نداشته است.

ای‌میل‌های تازه زمانی کشف شدند که اف‌بی‌آی مشغول تحقیق درباره آنتونی وینر شوهر سابق هما عابدین، دستیار ارشد خانم کلینتون، بود که متهم است عکس‌هایی با محتوای جنسی برای دختری زیر سن قانونی فرستاده است.

در ماه مارس سال گذشته مشخص شد خانم کلینتون به دلیل استفاده از سرور شخصی برای ای‌میل‌های کاری در زمانی که وزیر خارجه آمریکا بود قانون فدرال آمریکا را نقض کرده است.

اف‌بی‌آی پس از تحقیق در این باره در ماه ژوئیه اعلام کرد به این نتیجه رسید که خانم کلینتون با این که در مورد اطلاعات طبقه‌بندی شده "بی‌اندازه بی‌احتیاط" بوده اما مبنایی برای جرم وجود ندارد.

خانم کلینتون پس از این که اف‌بی‌آی از تحقیقات تازه خبر داد گفته بود: "آنها باید ای‌میل‌ها را بررسی کنند و من مطمئنم که به همان نتیجه‌ای می‌رسند که در بررسی‌های ای‌میل‌های من در یک سال گذشته رسیدند، این که مشکلی وجود ندارد."

با وجود این، در چند روز گذشته جمهوری‌خواهان با استناد به تحقیقات دوباره اف.بی.آی. از پرونده خانم کلینتون، بارها بر "بی‌کفایتی" نامزد دموکرات‌ها برای ورود به کاخ سفید مانور داده بودند.

اکنون با اعلام دوباره اف.بی.آی. مبنی بر مجرمانه نبودن عملکرد خانم کلینتون، ممکن است این خبر آن هم تنها دو شب مانده به آغاز زمان رای‌گیری، به یاری خانم کلینتون بیاید.

همزمان پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای به خبر امروز واکنش نشان داده است. آقای رایان اکنون برجسته‌ترین چهره حزب جمهوری خواه به شمار می‌رود.

پل رایان که حمایت او از دونالد ترامپ هم بدون حاشیه نبوده، امروز در بیانیه خود نوشت: "جدا از آنچه امروز مشخص شده، نکته اصلی غیرقابل انکار این پرونده در آن است که نشان می‌دهد چه طور خانم کلینتون در ارتباط با اسناد محرمانه، بی‌مبالاتی کرده و چه طور بی‌دقتی او امنیت ملی ما را به خطر انداخته است."

"او خیلی راحت می‌پندارد که فراتر از قانون است و همیشه همان طور که خودش صلاح می‌داند رفتار می‌کند. این الگوی رفتاری کلینتون‌ها است و مردم آمریکا نباید اجازه دهند برای چهار سال دیگر دوباره با رسوایی‌ها و دردسرهای ]کلینتون‌ها
کد N1543137

وبگردی