آفتاب

آخرین وضعیت نوزاد ۳ ماهه خبرساز در اصفهان/ والدین "هستی" فراری هستند

 آخرین وضعیت نوزاد ۳ ماهه خبرساز در اصفهان/ والدین "هستی" فراری هستند

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: نوزاد ۳ ماهه‌ای که توسط والدین خود مورد آزار قرار گرفته بود حال عمومی خوبی دارد.

مرضیه فرشاد  با اشاره به گزارشی مبنی بر کودک‌آزاری در روزهای اخیر اظهار داشت: کودک‌آزاری از معضلاتی بوده که در سطح جامعه دیده می‌شود و بیشتر نوزادان و کودکان 3 تا 4 سال را در برمی‌گیرد.

وی  جدیدترین گزارش مبنی بر کودک‌آزاری را مربوط به کودک 3 ماهه‌ای دانست و افزود: این نوزاد 3 ماهه توسط والدین خود به بیمارستان امین اصفهان تحویل داده ‌شد و سپس والدین او متواری می‌شوند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: پزشک و پرستاران بیمارستان پس از معاینه نوزاد متوجه ضربه‌مغزی او می‌شوند و نوزاد را به بیمارستان امام حسین(ع) ارجاع می‌دهند که این نوزاد تحت درمان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه از پدر و مادر این نوزاد هیچ‌گونه خبری نیست، خاطرنشان کرد: پدر و مادر این نوزاد به صورت جداگانه به ملاقات کودک آمده‌اند و دیگر خبری از آن‌ها نیست و در حال حاضر این کودک که با نام فرضی "هستی" در شیرخوارگاه بهزیستی به سر می‌برد حال عمومی خوبی دارد.

فرشاد تصریح کرد: در 6 ماه نخست سال 400 مورد کودک‌آزاری در اصفهان مشاهده شد که بیشتر شامل حال دختران بوده و با نظارت اورژانس اجتماعی پیگیری‌های لازم صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: بیشتر کودک‌آزاری‌ها متعلق به خانواده‌هایی با سطح سواد کم و فقیر بوده، هم‌چنین والدین معتاد هم به سبب مصرف مواد روان‌گردان در این زمینه نقش به سزایی دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی گفت: اورژانس اجتماعی نظارت کاملی در راستای آسیب‌های اجتماعی دارد و در صورت ارائه گزارشی مبنی بر وجود آزار و اذیت‌ها و سایر آسیب‌ها از جمله همسر آزاری حضور مستقیم دارد و  حتی در صورت مشاهده خطر، اقدام به جداسازی فرد از خانواده می‌کنند.

وی افزود: والدین کودک می‌توانند با مراجعه به بهزیستی فرزند خود را تحویل بگیرند و از خدمات مشاوره و درمان بهره‌مند شوند.

تسنیم
کد N1543062

وبگردی