آفتاب

انعقاد تفاهم نامه همکاری مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با دانشگاه علوم پزشکی لاهور

انعقاد تفاهم نامه همکاری مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با دانشگاه علوم پزشکی لاهور

شیراز- ایرنا- اداره روابط عمومی و همکاری های علمی بین المللی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) اعلام کرد: این مرکز با دانشگاه علوم پزشکی لاهور پاکستان (UHS) تفاهم نامه همکاری های علمی منعقد کرد.

به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا به نقل از این روابط عمومی، این تفاهم نامه با حضور محمد اسلم رئیس دانشگاه علوم پزشکی لاهور، محمد جواد دهقانی رئیس مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST)، علی گزنی معاون پژوهشی و فناوری ISC و محمد حسین بانی اسدی سرکنسول ایران در لاهور در دانشگاه علوم پزشکی لاهور پاکستان امضا شد.
بر اساس این تفاهم نامه، دانشگاه علوم پزشکی لاهور به پایگاه اطلاعاتی مقاله های فارسی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) ایران که شامل کتاب ها، نشریه ها و مقاله های الکترونیکی است بر اساس نشانی پروتکل اینترنت (IP base) دسترسی خواهد داشت.
همچنین، براساس این تفاهم نامه و با رویکرد دستیابی به اهداف پژوهشی و آموزشی، از این پس 2 طرف به تبادل انتشارات علمی خود از قبیل کتاب، مجله، گزارش های فنی و پژوهشی و پایان نامه ها خواهند پرداخت.
افزون بر این، در چارچوب این تفاهم نامه، مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) تسهیلاتی فراهم خواهد کرد تا نشریات علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی لاهور را در پایگاه های خود ثبت و نمایه سازی کند.
مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) در چارچوب ضوابط و مقررات آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران در زمینه اطلاع رسانی در عرصه ملی و بین المللی فعالیت دارد و تامین نیازهای مقاله های علمی داخل ودرسطح کشورهای منطقه از ماموریت های اصلی این مرکز است.
این مرکز با هدف تامین مدارک علمی مورد نیاز اعضای هیات علمی، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها و موسسه های پژوهشی ایران و کشورهای منطقه پایه گذاری شده است.
از جمله فعالیت های مهم این مرکز منطقه ای می توان به برقراری نظام مبادله الکترونیکی اطلاعات بین پژوهشگران ایرانی و کشورهای منطقه، تاسیس انواع پایگاه‌های اطلاعاتی، انتشار گزارش‌های پژوهشی، نشریه های علمی و کتاب‌های فارسی و غیر فارسی اشاره کرد.
حمایت از پژوهش‌های داخلی و منطقه‌ای در حوزه‌های علوم و فناوری، برقراری ارتباط و همکاری علمی با بخش‌های صنعتی، خدماتی و آموزشی برای شناسایی نیازها و تامین اطلاعات مورد نیاز پاره ای دیگر از فعالیت های این مرکز به شمار می آید.
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: مجید ملازاده
2027 /6118/1772
کد N1542674

وبگردی