آفتاب

اظهارات تازه مدودیف درباره اس 300 و رابطه با ایران

اظهارات تازه مدودیف درباره اس 300 و رابطه با ایران

نخست وزیر روسیه گفت: فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران به روابط مثبت روسیه و اسراییل صدمه نخواهد زد.

 به گزارش خبرآنلاین، اسپوتنیک به نقل از منابع خبری گزارش داد: دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه خاطر نشان کرد که مسکو تابع تحریم های اعمال شده تهران بوده و تا پیش از دستیابی به توافقات هسته ای با ایران این تحریم ها را اعمال کرده است. فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران به روابط مثبت روسیه و اسراییل صدمه نخواهد زد.

دیمیتری مدودیف در گفتگو با کانال دو اسراییل پیش از سفر روز 10 نوامبر به این کشور اظهار کرد: «روابط ما با اسراییل گرم است و ما روی توسعه آتی این روابط حساب می کنیم. من شخصا برای همین منظور عازم اسراییل هستم. در عین حال مناسبات ما با دیگر کشورها از جمله ایران و سایر کشورهای منطقه نیز خوب است».

مدودیف همچنین خاطر نشان کرد: «من حتی به خاطر دارم که در دیدار اول خود با رییس جمهور باراک اوباما گفتم که موضوع برنامه هسته ای ایران موضوع شماره یک ما است. در آن زمان من رییس جمهور روسیه بودم و روی موضوع سامانه های موشکی اس 300 و فروش آن به ایران دقت نظر داشتم. با این حال بعد از اینکه با تلاش جامعه بین الملل توافقات حاصل شد، مساله هسته ای حل و فصل شده و تحریم ها لغو شدند. به این ترتیب روسیه بر مبنای شرایط روز اقداماتی را انجام داده است».

مدودیف در پایان گفت: «ما قصد نداریم به تنش ها دامن بزنیم، اما از سوی دیگر قصد داریم با ایران روابط خوب و همه جانبه داشته باشیم.».

مناسبات روسیه و امریکا تا پایین ترین حد افت کرده است

 نخست وزیرروسیه در این گفتگو ادامه داد: مناسبات روسیه و ایالات متحده امریکا به دلیل اشتباهات دفتر ریاست جمهوری باراک اوباما تا پایین ترین حد ممکن افت کرده است. دیمیتری مدودیف نخست وزیرروسیه در گفتگو با کانال دو اسراییل این موضوع را مطرح کرد. به اعتقاد مدودیف، مناسبات دو کشور در حال حاضر در پایین ترین حد خود قرار دارد. با این حال نخست وزیر خاطرنشان کرد که روسیه مایل است روابط مجددا عادی شوند.

52310

کد N1542440

وبگردی