آفتاب
به دانشگاه های علوم پزشکی ابلاغ شد؛

دستور وزیر بهداشت برای حمایت از طرح های نوآورانه در آموزش پزشکی

دستور وزیر بهداشت برای حمایت از طرح های نوآورانه در آموزش پزشکی

وزیر بهداشت در ابلاغی به دانشگاه های علوم پزشکی از حمایت ویژه و اعطای هزار گرنت پژوهش و نوآوری به طرح ها و پروژه های پژوهشی مرتبط با تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سیدحسن هاشمی طی ابلاغیه ای به روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور از آنها خواست برنامه ریزی مناسبی برای ساماندهی طرح های پژوهشی مرتبط با تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و ارسال این طرح ها به مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش علوم پزشکی کشور انجام دهند.

هاشمی با اشاره به نقش سرمایه انسانی کشور در توسعه پایدار گفت: در همین راستا و به منظور ارتقای نیروی انسانی نظام سلامت کشور، برنامه های تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی با هدف ارتقای پاسخگویی به نیازهای سلامت کشور تدوین و به عنوان گام چهارم طرح تحول نظام سلامت در دست اجرا است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در حال حاضر این برنامه ها به عنوان جهت گیری راهبردی حوزه آموزش علوم پزشکی کشور مسیر روشنی را پیش روی دانشگاههای علوم پزشکی قرار داده و حرکت های ارزشمندی را طی حدود یک سال اخیر رقم زده است.

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری تصمیم گیری های کلان کشور از شواهد علمی و تجربیات عملی موجود، افزود: یکی از منابعی که می تواند شواهد علمی مناسبی برای نظام سلامت تولید کند و نقش موثری در نوآوری در آموزش علوم پزشکی کشور داشته باشد مشارکت دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارشناسان حوزه آموزش علوم پزشکی است.

هاشمی گفت: به منظور توسعه شواهد علمی در حوزه آموزش علوم پزشکی، چندی پیش مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی کشور با همت حوزه معاونت آموزشی راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: این مرکز بستری را در کشور فراهم کرده است تا در سال جاری به شکلی نظام ­مند از طرحها و پروژه های تدوین شده در راستای تحقق اهداف برنامه تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی حمایت شود.

وزیر بهداشت گفت: باتوجه به برنامه ریزی های به عمل آمده حمایت از طرح ها و پروژه های مرتبط با برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در قالب تخصیص هزار گرنت پژوهش و نوآوری صورت می پذیرد.

وی از روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور خواست تا از طریق برنامه ریزی و هم افزایی معاونین آموزشی و تحقیقات و فناوری و حمایت هیات رئیسه دانشگاهها برنامه ریزی مناسبی برای ساماندهی پژوهش های مرتبط با تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی صورت گیرد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مسئولین دانشگاهها باید به نحوی برنامه ریزی کنند تا شوق و رغبت به انجام پژوهشهای آموزشی در بین جامعه دانشگاهی برانگیخته شود و همچنین با اغتنام از فرصت گرنت های نوآوری و عنایت به امتیازات قابل توجه در آیین نامه جدید ارتقای اعضای هیات علمی، و مشوق های موجود برای دانشجویان استعداد درخشان، نسبت به ترویج و رشد نوآوری و دانش پژوهی آموزشی در دانشگاه همت مضاعفی را مبذول کنند.

اطلاعات تکمیلی درخصوص تعداد و نحوه اعطای گرانتهای  فراگیر که در دور اول متناسب با تعداد دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاهها تخصیص خواهد یافت، متعاقبا از طریق مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی اطلاع رسانی خواهد شد.

کد N1542182

وبگردی