آفتاب

یک کارشناس: برخوردهای سلیقه ای برخی مدیران به زیان شرکت های دانش بنیان است

یک کارشناس: برخوردهای سلیقه ای برخی مدیران به زیان شرکت های دانش بنیان است

تهران- ایرنا- یک کارشناس فناوری اطلاعات معتقد است: دولت یازدهم گام های رو به جلو در بخش شرکت های دانش بنیان بخش آی.سی.تی برداشته، اما برخوردهای سلیقه ای توسط برخی مدیران، آثار زیانباری به دنبال دارد که نیازمند بازنگری و برطرف ساختن موانع است.

محمود ولی زاده امروز(شنبه) در حاشیه نمایشگاه معدن وصنایع معدنی به خبرنگاران گفت: تلاش های معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری برای ارتقای جایگاه شرکت های یاد شده بر فعالان این عرصه پوشیده نیست و در واقع مدیریت معاونت یاد شده، آثار موفقیت آمیزی به دنبال داشته است.
آمارها نشان می دهد بیشترین تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه فناوری اطلاعات و نرم افزارهای رایانه ای با 455 شرکت است که 18 درصد تعداد کل شرکت های دانش بنیان را شامل می شود.
هفته گذشته سومین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و هشتمین نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری کشور Kishinvex2016 با هدف ترویج علم، فناوری و فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان و تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه این شرکت‌ها، ایجاد زمینه جذب سرمایه‌گذار و معرفی دستاوردهای فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، با حضور تعدادی از این شرکت‌ها با پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در کیش فراهم شد و این شرکت‌ها، به ارائه توانمندی‌ها و دستاوردهای خود در عرصه فناوری پرداختند.
«رقیه قاسم پور» استاد دانشگاه تهران و مسئول کمیته نانو فناوری خانه معدن به تازگی گفته، برقراری ارتباط میان معدنکاران و شرکت های دانش بنیان، فرصتی ایجاد می کند که بتوان از این طریق بخشی از مشکلات معدن را برطرف ساخت.
ولی زاده یادآورشد: دست اندرکاران این بخش براین باورند که دبیر یکی از ستادهای توسعه فناوری معاونت یاد شده، سیاست برخورد سلیقه ای با شرکت های یادشده را در برنامه کاری خود جای داده که این امر نمی تواند آثار خوبی برای فعالان این عرصه داشته باشد.
وی افزود: تمرکز بر حمایت های ویژه از شماری از شرکت های این بخش در آینده می تواند آسیب جدی برای حرکت در این زمینه را به دنبال داشته باشد.
فعالان واحدهای دانش بنیان براین اعتقادند که برخی تصمیم ها و اقدامات مدیران پایین دستی می تواند مخل حرکت معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و بدنه این معاونت بدنبال داشته باشد در حالی که کارنامه درخشانی داشته و عملکرد آن مورد رضایت شرکت های دانش بنیان است.
این کارشناس اضافه کرد: انتظار می رود نسبت به عملکرد فرد یا افرادی که در مسیر منفعت طلبی شخصی باعث خدشه به محبوبیت و مقبولیت کل مجموعه در میان شرکت های دانش بنیان می شود، برخورد لازم صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، فعالیت کمیته فناوری نانو در خانه معدن با هدف ترویج فرهنگ نانو فناوری در صنعت معدن است و انتظار می رود به مرور، صنعت گران کشور با این فناوری آشنا شوند و ارتباط آنها با شرکت های دانش بنیان که بر پایه نانو فناوری شکل گرفته و محصولاتی را دارند توسط این کمیته برقرار می شود.
دوازدهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی،ماشین آلات، تجهیزات و صنایع وابسته تهران (ایران کان مین 2016 ) تا 18 آبان ماه با حضور و مشارکت 130 شرکت و واحد تولیدی داخلی و 198 شرکت خارجی برگزار می شود و جدیدترین و نوین ترین تولیدات و صنایع معدنی خود را در فضایی به مساحت 15 هزار متر مربع برپا شده است.
شرکت کنندگان خارجی از 13 کشور اسپانیا، اتریش، امارات متحده عربی، ایتالیا، آلمان، ترکیه، چین، روسیه، فنلاند، کره جنوبی، لهستان، هلند و هند در این نمایشگاه حضور دارند.
اقتصام** 1559 ** 2023 ** خبرنگار: حسین عضدی فسا ** انتشار دهنده: لطیف نکوئی
کد N1541826

وبگردی