آفتاب

تصاویر سریع‌ترین جت شخصی جهان را ببینید/رکوردشکنی هوندا

تصاویر سریع‌ترین جت شخصی جهان را ببینید/رکوردشکنی هوندا

برای پولدارهایی که نیاز به هواپیمای شخصی دارند جت خصوصی هوندا جت بهترین انتخاب است چراکه این هواپیما رکورد سریع‌ترین جت شخصی دنیا را بنام خود ثبت کرده است.

. رئیس بخش هواپیما هوندا «Michimasa Fujino» دراین‌باره گفته است: «ما هوندا جت را در تعدادی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های تجاری با مسیرهای بسیار محبوب مورد آزمایش قرار دادیم و این هواپیما نشان داد که سریع‌تر از هر جت تجاری سبک دیگری است».

هوندا جت در یک پرواز از Teterboro نیوجرسی به Fort Lauderdale فلوریدا توانست به حداکثر سرعت 770 کیلومتر در ساعت دست یافته و مسیر را در 2 ساعت و 51 دقیقه طی کند؛ اما چند وقت بعد در پروازی دیگر از بوستون ماساچوست به Palm Beach فلوریدا که فقط 2 ساعت و 58 دقیقه به طول انجامید توانست به حداکثر سرعت 782 کیلومتر در ساعت رسیده و رکورد قبلی را بشکند.

بنابراین هوندا جت با حداکثر سرعت 782 کیلومتر در ساعت توانست عنوان سریع‌ترین هواپیما در کلاس خود را کسب کند. این در حالی است که سازنده ادعا می‌کند این پرنده کمترین مصرف سوخت را هم در این کلاس در اختیار دارد درحالی‌که با سقف پروازی 13,100 متر نیز بالاتر از رقبای خود پرواز می‌کند. هوندا ادعا می‌کند نحوهٔ منحصربه‌فرد و عجیب قرارگیری موتورها در هوندا جت به دلیل آئرودینامیک بهتر تا حدی در رسیدن به این عملکرد چشمگیر نقش داشته است.

قیمت هر فروند از هوندا جت حدود 4.5 میلیون دلار است و ظرفیت حمل شش نفر را دارد. همچنین برای این جت شخصی پیشرفته، آپشن‌های زیادی هم ارائه شده است. ازجمله یک سیستم کنترل سیستم صوتی، نورپردازی داخلی، دمای داخل کابین و پنجره‌های تیره شونده از طریق تلفن همراه هوشمند.

نسخهٔ تولیدی هوندا جت اولین پرواز خود را در سال 2014 انجام داد و هوندا سفارش یکی از اولین خریداران آن‌را در دسامبر 2015 تحویل داد یعنی کمتر از یک ماه پس از دریافت گواهینامهٔ پرواز نهایی از ادارهٔ هوانوردی فدرال ایالات‌متحده. همچنین این شرکت فروش هوندا جت را در اروپا برای اولین بار در ماه آوریل امسال آغاز کرد.

5454

کد N1541807

وبگردی