آفتاب

فیلم حضرت محمد(ص)؛ "دوزخ" و "جک ریچر: هرگز برنگرد" را پشت سر گذاشت

فیلم حضرت محمد(ص)؛ "دوزخ" و "جک ریچر: هرگز برنگرد" را پشت سر گذاشت

فیلم محمد رسول الله(ص) با رکورد فروش 183 هزار و 524 بلیت در سه روز، جایگاه سوم جدول فروش فیلم‌های سینمایی ترکیه را اشغال کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی نوشت: فیلم محمد رسول الله(ص) آخرین ساخته مجید مجیدی طی سه روز اول نمایش در سینماهای ترکیه 183هزار و 524 نفر بیننده داشت و با این فروش چشم‌گیر در جایگاه سوم جدول فروش فیلم در ترکیه قرار گرفت. این فیلم که اولین قسمت از سه‌گانه‌ای درباره زندگی پیامبر اسلام است؛ پیش از این در ایران نیز با فروش ۱۷۰ میلیونی در روز اول اکران خود‌، توانسته بود بالاترین میزان فروش برای افتتاحیه یک فیلم سینمایی در ایران را رقم بزند.

اخبار منتشر شده از فروش فیلم حاکی از آن است که فیلم در نخستین آخر هفته اکران خود در ترکیه بیش از ۶۷۷ هزار دلار فروخت و در جدول پرفروش‌ها بالاتر از دو فیلم "دوزخ"ران هوارد و "جک ریچر: هرگز برنگرد" با بازی تام کروز ایستاد.

این " پرخرج‌ترین اثر سینمای ایران" در مطبوعات و مجلات سینمایی ترکیه نیز مورد ستایش قرار گرفت. روزنامه "قرار" درباره فیلم گفته بود : محمد رسول الله (ص) فیلمنامه‌ای دارد که بیننده را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پخش فیلم در ترکیه با اینکه به نسبت زیادی مقبول واقع شده، اما واکنش‌هایی را نیز برانگیخته است. از این دست واکنش‌ها می‌توان به موضع منفی وزارت امور دینی ترکیه علیه این فیلم اشاره کرد که "فیلم را از نظر سینمایی قابل تقدیر دانسته‌اند اما اعتقاد داشتند فیلم نتوانسته از قالب‌های شیعه خارج شود." بسیاری نیز با نگاه متعصبانه به نمایش پیکر پیامبر اسلام و همچنین بازسازی صدای ایشان اعتراض کرده بودند.

اما دست‌اند‌رکاران فیلم اعتقاد دارند این دست انتقادات به این دلیل به فیلم وارد می‌شود که خاستگاه آن ایران است بنابراین ریشه‌های سیاسی دارد. این فیلم قرار است در روز‌های آینده در کشور‌های دیگری هم به نمایش گذاشته شود. هنوز از برنامه اکران فیلم در سایر کشور‌ها خبری در دست نیست.

کد N1541482

وبگردی