آفتاب

معاون قوه قضائیه: شبکه اختصاصی عدالت راه اندازی می شود

معاون قوه قضائیه: شبکه اختصاصی عدالت راه اندازی می شود

مشهد- ایرنا- معاون و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: شبکه اختصاصی عدالت در دستگاه قضایی به زودی راه اندازی می شود.

حجت الاسلام حمید شهریاری روز شنبه در همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضائیه سراسر کشور در مشهد افزود: این امر برای کاهش تاخیر در ثبت و ارسال دادخواستها و مشکلات اینترنتی انجام می شود.
وی اظهار کرد: در اجرای این طرح که در مرحله اول در دادگستری ها اجرا می شود، سیم کارتهای اختصاصی عدالت ویژه دستگاه قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضائیه مورد استفاده قرار می گیرد.
وی گفت: تاخیرات ناشی از وجود مشکل در سامانه الکترونیکی ثبت دادخواستهای قضایی نیز در حال رفع است.
حجت الاسلام شهریاری با بیان اینکه برای راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضائی در سال 1390 در تهران و سال 1393 در شهرستانها با مشکلات بسیار روبرو بودیم، افزود: این طرح ایده ای نو در خدمت رسانی حاکمیتی به مردم بود که با مقاومت هایی مواجه بود ولی اینک این اقدام جا افتاده است.
وی اظهار کرد: با اجرای این طرح که فشار بسیار از روی دوش دستگاه قضایی برداشته است اختیارات دفاتر مزبور نیز افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه ابلاغ الکترونیک دادخواستها از ابتدای مهر ماه سال جاری در دادگستری راه اندازی شده است گفت: استانداردهای تعریف شده برای فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک بویژه در موضوع تعرفه ها باید رعایت شود و در صورت تخلف برخورد قانونی خواهد شد.
وی ادامه داد: راه اندازی سامانه تجارب و پیشنهادات و تولید محتوای متنی و چندرسانه ای نیز در این دفاتر ضروری است.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: تا قبل از راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک ساختمانهای دادگستری بسیار شلوغ بود ولی با راه اندازی این دفاتر مراجعه کننده های مجتمع های قضائی کاهش یافت.
حجت الاسلام علی مظفری با بیان اینکه در سیستم ثبت دستی دادخواستها برخی افراد یک دعوا را در چند شعبه مطرح می کردند، افزود: تا قبل از راه اندازی این دفاتر هیچ کنترلی بر دادخواستها اعمال نمی شد.
وی قطع ارتباط سیستم ها، ایجاد مشکل و عدم دسترسی پورتال دادگستری ها و اقدامات غیرمجاز برخی دفاتر
را از جمله مشکلات دستگاه قضایی و دفاتر خدمات الکترونیک دانست و اظهار کرد: باید سیستمها به روز رسانی شده و این مشکلات رفع شود.
هم اکنون 149 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در کشور فعالیت می کنند.
همایش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قوه قضائیه که از دیروز با حضور مدیران و کارشناسان مرتبط با این دفاتر در مشهد آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1541458

وبگردی